Matfråga gällande kattunge !!

T

tantor

Jag ska snart få hem en kattunge (12 v) , ska bli jättekul men undrar lite hur det blir med maten.
Vi har nämligen en kastrerad hankatt som äter Hill´s c/d Feline då han lätt får urinsten annars.

Är det mycket olämpligt att en kattunge äter detta ?

Sv: Matfråga gällande kattunge !!

En kattunge ska aldrig äta något slags specialfoder förutom just foder speciellt anpassade för kattungar. "Urinstensfoder" är ofta pH-reglerade och kattungar har ett annat pH-värde på urinen än vuxna katter så ett urinstensförebyggande foder kan göra skada hos en kattunge. Kattungar har av naturen surare urin än vuxna katter och man ska inte meckla med deras urin-pH.

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 899
Senast: Frida.G
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 488
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar