Valio har sockrad kvarg, den äter jag.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Valio har sockrad kvarg, den äter jag.
Fruktcocktail! Det var länge senJag funderar på att göra bål.. eftersom vi har flera burkar fruktcoctail hemma..
Ja! Så hette den! Jaså, där ser man.Jag gissar att det är Vira Blåtira du tänker på. Den har återupstått (redan år 2010 enligt Wikipedia), och tillverkningen sköts av Vasa Bryggeri.
Helt riktigt, så hette den ju!Hette den inte bara Vira Blåtira? Eller var det bara vi som kallade den så kanske?God var den i alla fall, och bl¨om tungan blev man!
Alltså ojoj vad den yoghurten var god! Den var dock väldigt söt så vi fick den typ aldrig, någon gång med långa mellanrum och då var det fest!Jag saknar mjuka turkisk peppar i form av små runda kulor. De mjuka som finns i påse nu är större och smakar inte alls lika gott.
Sedan skulle jag vilja smaka kolayoghurt igen. Minns inte om den hette mjölkkolayoghurt eller kolayoghurt eller vilket märke/mejeri det var men den fanns på 90-talet och var söt och god och mörkvit/gräddvit i färgen. 250 g burkar. En dag var färgen typ brunbeige istället och yoghurten kändes inte lika god. Kort efteråt försvann den helt.
Alltså ojoj vad den yoghurten var god! Den var dock väldigt söt så vi fick den typ aldrig, någon gång med långa mellanrum och då var det fest!
Jag tror jag minns dem, om burkarna hade som en "fot" och var lite svängda?Jag vet faktiskt inte! Jag vet bara att det var ljusa/vita 250 g burkar och skyddsoblat av folie. Det var på 90- och möjligen en bit in i 2000-talet. Är osäker på om den de haft även senare är densamma. Har försökt googla bilder på den jag åt men utan framgång.
Betyder det att man inte behöver ha träns när man leder hästen på tävlingsområdet på ft? Dvs grimma är ok, bara man har koll?
Jaaa! Det där blå fruktöverdraget!![]()
Åh jag älskade den glassen!!
Vira Blåtira! Kul till bål med den coola färgen(och där avslöjar man hur gammal man är...är det NÅN som gör bål nu för tiden?)
Matsmart harDelicatos lattebitar! Vet att de fortfarande existerar men de är aldrig hos de affärerna nära mig![]()
Jag saknar mjuka turkisk peppar i form av små runda kulor. De mjuka som finns i påse nu är större och smakar inte alls lika gott.
<snip>
Fanns dom inte även på 80-talet? Har minnen från när jag var riktigt liten att jag åt såna. Fanns även i vanilj som var jättegod.Jag vet faktiskt inte! Jag vet bara att det var ljusa/vita 250 g burkar och skyddsoblat av folie. Det var på 90- och möjligen en bit in i 2000-talet. Är osäker på om den de haft även senare är densamma. Har försökt googla bilder på den jag åt men utan framgång.
Fanns dom inte även på 80-talet? Har minnen från när jag var riktigt liten att jag åt såna. Fanns även i vanilj som var jättegod.