Japp. Har de inte hemma kan de ta hem.@Mia_R är det bara att fråga i köttdisken? Har inte ätit kött på tio år så har lite dålig koll
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp. Har de inte hemma kan de ta hem.@Mia_R är det bara att fråga i köttdisken? Har inte ätit kött på tio år så har lite dålig koll
Japp. Har de inte hemma kan de ta hem.
Dom äter massor här med.Mest gråsparvar, pilfink, talgoxar, blåmest och nötväckor här. Måste köpa mer nötter, går åt mycket mer av dem än solrosfröna.
Bara? Inga andra arter?Jag har haft en blåmes.
Bara? Inga andra arter?
De har visserligen precis fått påfyllning av jordnötter, talg och solrosfrön men jag kommer iaf hänga upp ett par matare till med hampa, passar ju bra inför räknandet. Jag skra röja plats vid fönstret i biblioteket så kan jag och katterna räkna in dem.Årets påminnelse
https://birdlife.se/fagelintresse/vinterfaglar-inpa-knuten/
Fast i år blir det inte så många arter inrapporterade från mig, två till börjar ses frekvent igen (gulsparv och grönfink), men det är inte så många individer som det brukar vara. Vintern är snäll mot småfåglarna
Inte direkt gul/grönrandig men är det något liknande det här?Vad är det för en liten katig fågel jag har som jagar bort talgoxarna från mataren? De vågar inte landa på samma sida där den sitter. Den är mindre än en talgoxe och gul/grön randig.
Jag kollade statistik från "vinterfåglar inpå knuten", och rapporteringen har sjunkit med ca 7000 rapporteringar, alltså från 22.000 ungefär, till lite drygt 15.000 rapportplatser. De senaste åren har annars rapportering legat rätt stabil.
Lite oroande. Undrar varför
Vill folk inte räkna längre? Fungerar inte rapportsystemet tillräckligt bra?
Är det någon här som har en aning om varför rapporteringen doppat?
Ja, det tror jag säkert!@skogaliten
Jag var på skidsemester annars hade jag rapporterat.