Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vetinte om jag ska sluta mata när hinken med frön tar slut?Matar "mina" fåglar än. Med solrosfrön, hampa och en vildfågelblandning.
Hungriga är de. Äter upp ett "rör" på 2 dar
Jag tror att dom är lite "bortskämda"Dax för att fylla på igenVisa bifogad fil 33376
De är bortskämda ja. Även ekorrenJag tror att dom är lite "bortskämda"
Men vill du mata så matar du
Mina får under sommaren ett rör med kornkross och ett rör med helhavre, för det är sånt som dom äter i sista hand när dom får blandade frön. Då vet jag att det finns mat åt dom "i nödfall". Sen har jag en matare med nät där jag sätter gammalt bröd och äpplen som vi inte vill äta... mina småfåglar är lite bortskämda dom med
SmartNu börjar rönnbär mogna. Tänkte plocka lite och blanda i när jag gör fågelgodis i vinter sen. Det borde ju bli uppskattat.
Jag tänkte frysa dom.Smart
Tänker du frysa dom fäska tills vidare eller torkar du?
Eller så köper jag ister redan nu och börjar göra godis till dom. Har ju plats i frysen.Smart
Tänker du frysa dom fäska tills vidare eller torkar du?
Jag tror de vinner på e sväng i frysen, inbillar mig att även fåglar föredrar frostnupna bär = sötare.Bara som de är?
Tänkte plocka någon dag med
ok, då vet jag. Tack!Jag tror de vinner på e sväng i frysen, inbillar mig att även fåglar föredrar frostnupna bär = sötare.
När jag var till hästarna i em så var det en ung sädesärla som försökte fånga en myra vid vattenbaljorna. Trots att jag hade tomma IKEA-kassar i händerna så var den lilla sötnosen för orädd för sitt eget bästa. Synd jag inte hade mobilen på mig, så väldigt söt där den hoppade efter myran bara 1,5-2 m ifrån mig.
Vi har haft flera nätter ner mot -6 grader. Fåglarna har ätit mycket mer det sista nu. Tror det är dax för dom att äta upp sig inför vintern.Nu har jag faktiskt hängt ut några taljbollar till småpippina, det börjar bli kallt tycker jag.
Havre och kornkross har börjat gå åt, så det känns som ett tecken på att dom vill ha mer (eller så är dom bara bortskämda ).