Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gör du bollarna?Nu har jag köpt kokosfett och smör och nötter och russin! Här ska bakas fettbollar till fåglarna!
Tänkte dessutom ge bort i julklapp om det verkar uppskattas av fåglarna. Perfekt till julklappsspelet
Hur gör du bollarna?
Ska du använda kokosfett så föreslår jag kallpressad och inte den som säljs i silvriga paket, den kallpressade smälter ju vid högre rumstemperatur.När jag smälte kokosfett och sen ställde ut blev det verkligen stenhård. Fåglarna får kämpa för maten, och det är inte lika populärt som talgbollarna. Kanske skulle ha i lite matfett så det blir mjukare? Kokosfettet stod ju i rumstemperatur en hel dag men blev inte mjukt för det så jag antar det inte smälter som smör.
Igår kom äntligen stjärtmesarna. Säkert tolv stycken var de, svårt att räkna när de är så många. De är nästan som en synvilla - de dyker upp plötsligt i en stor flock som härjar runt, sitter tätt och äter äter äter. Sen, i en koordinerad flykt, flyger de iväg på en sekund. Men ack så söta. Igår vistades här nötväcka, domherre, koltrast, blåmes, talgoxe, större hackspett, svartmes, talltita och stjärtmesar.
Aha! SmartSka du använda kokosfett så föreslår jag kallpressad och inte den som säljs i silvriga paket, den kallpressade smälter ju vid högre rumstemperatur.
Varför skulle Den kallpressade vara bättre??Ska du använda kokosfett så föreslår jag kallpressad och inte den som säljs i silvriga paket, den kallpressade smälter ju vid högre rumstemperatur.
har sett tre stjärtmesar här på tre vintrar.När jag smälte kokosfett och sen ställde ut blev det verkligen stenhård. Fåglarna får kämpa för maten, och det är inte lika populärt som talgbollarna. Kanske skulle ha i lite matfett så det blir mjukare? Kokosfettet stod ju i rumstemperatur en hel dag men blev inte mjukt för det så jag antar det inte smälter som smör.
Igår kom äntligen stjärtmesarna. Säkert tolv stycken var de, svårt att räkna när de är så många. De är nästan som en synvilla - de dyker upp plötsligt i en stor flock som härjar runt, sitter tätt och äter äter äter. Sen, i en koordinerad flykt, flyger de iväg på en sekund. Men ack så söta. Igår vistades här nötväcka, domherre, koltrast, blåmes, talgoxe, större hackspett, svartmes, talltita och stjärtmesar.
Dels är den mjukare och dels är den inte lika processad utan det nyttiga finns kvar.Varför skulle Den kallpressade vara bättre??
Är Den mjuk även i minus grader menar du??Dels är den mjukare och dels är den inte lika processad utan det nyttiga finns kvar.
Jag tror den har en mjukare konsistens även när det är riktigt kallt.Är Den mjuk även i minus grader menar du??
De är ju de sötaste gästerna man kan ha.har sett tre stjärtmesar här på tre vintrar.
När jag smälte kokosfett och sen ställde ut blev det verkligen stenhård. Fåglarna får kämpa för maten, och det är inte lika populärt som talgbollarna. Kanske skulle ha i lite matfett så det blir mjukare? Kokosfettet stod ju i rumstemperatur en hel dag men blev inte mjukt för det så jag antar det inte smälter som smör.
Ja, och jag hoppas att dom kommer även i årDe är ju de sötaste gästerna man kan ha.
Stjärtmesar är bland det sötaste som finns.Jag var tvungen att googla stjärtmes, sådana har jag aldrig haft. Så söta!
Små fluffiga pingisbollar med stjärt! Världens minsta lilla näbb också. Nutteputtiga!Jag var tvungen att googla stjärtmes, sådana har jag aldrig haft. Så söta!
Små fluffiga pingisbollar med stjärt! Världens minsta lilla näbb också. Nutteputtiga!