vilken bra sida!!Ja, för gulsparvens del är det nog ingen skillnad men problemet med havre är att det är väldigt få arter tycker om havre och därför bara slänger ner det på backen. http://www.slattergubben.se/fagelmatning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vilken bra sida!!Ja, för gulsparvens del är det nog ingen skillnad men problemet med havre är att det är väldigt få arter tycker om havre och därför bara slänger ner det på backen. http://www.slattergubben.se/fagelmatning
Noterar deras uträkningen om fettkilopriset.vilken bra sida!!
Mina är bortskämda, de vill ha talg och ratar ister.Jag köper ister och ger dom.
Man ska skämma bort fåglarna tycker jag.Mina är bortskämda, de vill ha talg och ratar ister.
Jag har börjat känna när jag matar fåglarna att det är grannens stallkatter och räven som blir gladast över att jag samlar ihop alla småfåglar åt dem
Hur tänker ni om sånt? Vi har matare som inga andra djur kommer upp på och och smal pinne som rävar och katter inte kan klättra på, samt att fåglarna har träd i närheten att gömma sig i men det hindrar ju inte att de liksom samlas ihop till ett smörgåsbord ibland
Jag är även väldigt förtjust i både katterna och räven så jag är inte inne på att jaga bort någon av dem, däremot funderar jag på om jag gör det för lätt för dem genom att mata fåglarna.
Smält fett, blanda i frön. Se länken i mitt inlägg ovan så finns några förslag.Hur gör man egna talggodbitar till fåglarna? Är sugen på att testa. Finns det något recept typ att följa?
smälter kokosfett eller ister. Blandar i frö, äpple, russin, müsli. Häller upp i små plastmuggar. Ställer ut så d stelnar. Dom passar perfekt i dom rören som är i stålnät.Hur gör man egna talggodbitar till fåglarna? Är sugen på att testa. Finns det något recept typ att följa?
Undrade vad du hade emot dem... Läste "Man ska skrämma bort fåglarna tycker jag"Man ska skämma bort fåglarna tycker jag.
Dom små kommer att dyka upp med snart.Satt upp ett fågelbord. Två skator har hittat hit. Fina, men det var egentligen inte dem jag hade planerat att mata. Kan jag på något vis hålla dem härifrån? Utan att de små blir rädda?
Några blåmesar har hittat hit! Satt en rödhake och kikade men han kommer inte fram.Dom små kommer att dyka upp med snart.