Det känns rätt meningslöst att blanda i rispuffar? Blir ju bara bukfylla och ingen näring.
Ja det var det jag tänkte... men ville samtidigt bli av med påsen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det känns rätt meningslöst att blanda i rispuffar? Blir ju bara bukfylla och ingen näring.
Tror inte det är ganska lika i pris överalltTips på var man hittar billigaste jordnötterna?
Tycker ÖB generellt är billigast om inte Granngården kör en kampanj.Tips på var man hittar billigaste jordnötterna?
Tycker ÖB generellt är billigast om inte Granngården kör en kampanj.
Tror den ista jag köpte var på 3 kg.Ja det verkar som de har bäst pris om än lite små förpackningar. Får nog bli en tur dit när nötterna är slut
Tips på var man hittar billigaste jordnötterna?
7 kg är väl inte litet?Ja det verkar som de har bäst pris om än lite små förpackningar. Får nog bli en tur dit när nötterna är slut
7 kg är väl inte litet?![]()
Om du har något EKO varuhus i närheten så kan det vara värt en titt.
Igår gjorde jag en egen blandning med skalade solroskärnor, ”bärpiller” från ÖoB (var ju bara tvungen att prova) och hampfrön. Vi får se om några dagar om det verkar gå åt.
Jag häller upp i plast muggar. Tar bort muggen och lägger i en sådan där talgspiralNu har jag gjort egen fettblandning! Kokosfett med skafferirensning, blev nötter, boveteflingor, solrosfrön, russin och sesamfrön. Jag är ju så icke pysslig så jag hällde allt i en form, den blev mkt tung.Satte upp den i ett snöre men kommer nog få hugga sönder och ha i mataren istället efter lite slitage. Är ju så barnsligt nyfiken på deras reaktion i morgon och om de kommer gilla. Av någon anledning kommer jag känna mig extra nöjd om de äter av den jämfört med köpt mat trots att det är så simpelt.
![]()
flytta till stan??Nya favoriten här: foderkedja. Solrosfrön i nät sitter ihop med jordnötter i nät som sitter ihop med solrosfrön i nät o s v.
Mycket smidigt för en stressad småbarnsförälder, bara att hänga upp i trädet, så har fåglarna mat i några dagar.
Har ett skatpar som städar efter småfåglarna. Ibland blir de lite maktgalna och sitter på grenen och jagar bort alla andra, men för det mesta sköter de sig.
Vi ska flytta i januari. Hoppas den som flyttar in efter oss fortsätter mata fåglarna. Jag kommer verkligen sakna den delen av att bo i skogen.
Jag ville hu göra fintJag häller upp i plast muggar. Tar bort muggen och lägger i en sådan där talgspiral
mina gillar det inte. Har blandat havregryn och olja, dom älskar detDags att köpa ny fågelmat igen! Den här gången tänkte jag köpa hel havre istället för krossad och se vad fåglarna säger om det.