Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina säckar därifrån har inget skräp i än iafMen vad bra. Min andra säck var något bättre men inte bra. Sen är dom så grymt otrevliga i just denna butik.
köpte 2 när de hade reaMina säckar därifrån har inget skräp i än iaf
Dags att köpa ny fågelmat igen! Den här gången tänkte jag köpa hel havre istället för krossad och se vad fåglarna säger om det.
Hel havre är värdelöst på mina fåglar och då äter de nästan allt annat som jag ger dem. Risken är att du istället kommer att få en havreåker i gräsmattan i vår.
Typ. Men ändå inte. Men vi byter torpliv mot byliv.flytta till stan??
Ja, de är tydliga med kommande väderförändringar.Idag åt fåglarna massor. Fyllde på tio liter frön och havregryn med olja. Nu har jag -6 grader här. Bästa väderprognosen..
Men då.Typ. Men ändå inte. Men vi byter torpliv mot byliv.
Har ju inte så lång erfarenhet av att mata småfåglar än, men mina gillar inte hel havre. Köpte någon blandning i hink, och det är havren som blir kvar.Dags att köpa ny fågelmat igen! Den här gången tänkte jag köpa hel havre istället för krossad och se vad fåglarna säger om det.
Hel havre är värdelöst på mina fåglar och då äter de nästan allt annat som jag ger dem. Risken är att du istället kommer att få en havreåker i gräsmattan i vår.
Jag tycker hel har funkat fint. Gulsparvarna (och rådjuren) rensar backen på det som nötväckan och andra skvätter ut.
Fast om den äter hel havre borde den väl även kunna äta krossad? Om andra fåglar äter havre som är krossad så är det ju win - win om även gulsparvarna gör det.Gulsparven är en av de få fåglarna som äter hel havre. För mig som har en gulsparv per vinter här så är havre rätt värdelöst. De andra fåglarna skvätter, som du själv säger, ut havren på backen i jakt på de andra fröna.
Fast om den äter hel havre borde den väl även kunna äta krossad? Om andra fåglar äter havre som är krossad så är det ju win - win om även gulsparvarna gör det.