Mäta Puls!

C

Chivita

Vad har ni till det?

Hör ej så bra så det känns som Stetoskop ej skulle fungera för mig,
Funderar på Vet Gate Pulshandtag med klocka eller Vet Check Bukgjord med Klocka...vad rekommenderas?

Egna erfarenheter av de olika?

Sv: Mäta Puls!

Båda fungerar bra. Men jag tycker pulsmätaren med jord är mer praktisk. Den sitter på hästen hela tiden och ingen behöver stå och hålla i den. Utan du kan sköta annat och samtidigt se hur pulsen ligger, tex kyla eller lägga på täcke eller vad annars du behöver göra.

Med handtaget behöver du ta tid till att sätta handtaget mot hästen och få utslag på klockan. Det tar inte mycket tid, men känns ändå onödigt.

Klubben har ju två pulshandtag, du kanske såg dem på KM?
De kommer säkert vara med på Sydnärke, du får väl testa dem då.
/Josefin

Ska kika närmare på dem då men ska denna gång vara funktionär men kan ju pröva dom på någon annans frivilliga häst.....

Då får väl passa på att göra ett "studiebesök" i vetgrinden.
Jag tycker handtagen är bra. Enklare än att räkna med stetoskop, men jag tycker klockan är lite seg, man får hålla ett bra tag innan siffrorna dyker upp på displayen.

Liknande trådar

Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 439
Senast: MiniLi
·
Fritid Ska bo på ett lägenhetshotell i Arninge och sitta på riksarkivet i Arninge några dagar i augusti. Lägenhetshotellet ligger 500 meter...
Svar
13
· Visningar
673
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
612
Senast: seahawk
·
Hundhälsa Jag behöver tips på bra torrfoder att ge som kompliment till musch. Jag har en sexmånaders kastrerad dvärgpudel som äter musch med god...
2
Svar
31
· Visningar
2 694
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Favoritdrinkar
  • Vad gör vi? Del CCVI