Mata harar

gammalek

Trådstartare
Nu har det varit snötäckt (djup snö) länge och jag tror att hararna behöver hjälp. De kretsar kring huset och jag har lagt ut hö och fårpellets. Vad mer ska jag ge dem?

Nu har det varit snötäckt (djup snö) länge och jag tror att hararna behöver hjälp. De kretsar kring huset och jag har lagt ut hö och fårpellets. Vad mer ska jag ge dem?
Hararna hos mig hjälper till att äta hösilage jag tappat, tänker att det räcker väldigt väl.

Hos tamkanin ska man vara lite försiktig med pellets eftersom vissa individer äter för glupskt så pelletsen sväller och orsakar stopp. Vet inte hur det är med hare men baserat på min kaninerfarenhet skulle jag vara lite försiktig med pellets, alternativt strö ut den så de inte kan vräka i sig 😊

Här äter de tillsammans med rådjuren solrosfröna jag har i matarna till småfåglarna. Rådjuren tömmer matarna och de snaskar sedan i sig tillsammans.

Liknande trådar

Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
839
Senast: ufot
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
515
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
430
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
561
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama