Mata harar

gammalek

Trådstartare
Nu har det varit snötäckt (djup snö) länge och jag tror att hararna behöver hjälp. De kretsar kring huset och jag har lagt ut hö och fårpellets. Vad mer ska jag ge dem?

Nu har det varit snötäckt (djup snö) länge och jag tror att hararna behöver hjälp. De kretsar kring huset och jag har lagt ut hö och fårpellets. Vad mer ska jag ge dem?
Hararna hos mig hjälper till att äta hösilage jag tappat, tänker att det räcker väldigt väl.

Hos tamkanin ska man vara lite försiktig med pellets eftersom vissa individer äter för glupskt så pelletsen sväller och orsakar stopp. Vet inte hur det är med hare men baserat på min kaninerfarenhet skulle jag vara lite försiktig med pellets, alternativt strö ut den så de inte kan vräka i sig 😊

Här äter de tillsammans med rådjuren solrosfröna jag har i matarna till småfåglarna. Rådjuren tömmer matarna och de snaskar sedan i sig tillsammans.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 106
Senast: fijja
·
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
880
Senast: ufot
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Både jag och sambon behöver gå ner i vikt för hälsans skull, men barnen behöver absolut inte det. Smidigast för oss vore ju att räkna...
Svar
12
· Visningar
906
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka