sofia77

Trådstartare
Våran lilla Melker som snart bott här 1 vecka och blir 10 veckor i morgon äter inte vad han ska. Uppfödaren sa att han åt 3 dl hos dom. Här äter han 1-1.5 dl på en dag. Lite orolig blir man men svälter gör han väl inte. Och han börjar nu att sova ordentligt han ha inte kunnat koppla av innan. Han måste ju ha koll på sin nya familj.

Vill inget speciellt är bara lite orolig detta är ju försa egna hunden.

Sv: Mat

Ta det lugnt och vänta ut hunden. Ni har ju bara haft den i en vecka. Och om ni är oroliga över något så är det bästa att ringa uppfödaren och fråga.

Valpen försöker bara fortfarande vänja sig vid sin nya miljö, familj och hem. Det är bara att ge den tid. Om detta fortsätter för länge så ring uppfödaren förstås.
Våran hane var riktigt usel på att äta som liten. Vi försökte med allt möjligt lockande i hans mat. Leverpastej, yoghurt, hundburkmat och en massa annat. Ibland åt han, ibland inte. Så är han fortfarande idag, fast bättre. Men trots att han äter lite si och så , så är han nu en frisk, kry och pigg vovve som väger som han ska :)

Hej!

Det är inget att vara orolig över, han äter med största sanolikhet inte eftersom att han har mist all sin konkures om maten som han hade från kullsyskonen.

Jag har själv en 10 veckors valp och hon äter inte heller alltid men då brukar jag sätta mig brevid hennes matskål, då tror hon att jag ska ta hennes mat.:)

Äter valpen ändå inte upp på ca 15 minuter så ta bara bort maten och den får ingen mat förrens det är dags för nästa mål.

Lägg inte i något godare om ni inte vill att hunden alltid ska kräva att få lite köttbullar oxå:D.

Vad är det för ras förresten? Det kan ju ha storbetydelse om det är en labrador (matglad ras) eller en vinthund (inte fullt så matglad)

//Charlotte

Nu äter Melker bättre han har tillgång till maten hela tiden när vi är hemma och kan kolla att katterna inte äter maten. Så nu äter han 2 dl om dagen tror det är mer lagom för honom. För uppfödaren hade räknat på att han ska väga 6 kg som vuxen men det trodde dom inte han kommer göra det. Dom gav lite mer för dom visste att det skulle ta ett tag innan han åt bra när han flyttat.

Han är Lhasa Apso/ Papillon.

Och har gett han avmaskning Axilur och det äter han som om det skulle vara godis. Trodde det skulle bli svårt att ge är van med katterna.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 170
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
588
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • tämja halvvuxna katter