Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Warmia

Hur har er matlust varit under er grviditet?
Från v 8 - v 16 stormåt jag ALLT, jag var såååå hungrig och åt jag inte mådde jag illa så jag åt och åt - gud vad gott!!!
Men sedan vände det, nu äter jag bara mindre och mindre och all mat nästan äcklar mig. Känner mig nästan aldrig hungrig och ju längre veckorna går in i graviditeten ju mer äcklar mig maten som jag ser. Är nu i v 20 och mår övrigt perfekt!

Är det så här det är även för er andra?
 
Sv: Mat?

Jag åt knappt något mellan v 5-v 13. Nu har jag sällan matlust heller, men blir hungrig lite då och då i alla fall. Jag har noll aptit, och tycker att all mat smakar tråkigt, konstigt och är jobbigt att laga.

Min BM "tvingar" mig att äta 3 ggr om dagen from nu. Riktig frukost, lagad mat och riktigt kvällsmål. Jag som får kämpa för att få i mig lagad mat en gång om dagen som det är, ska dessutom behöva tvinga i mig mackor/liknande 2 gånger om dagen nu också.. :crazy:

Jag är i v 19 nu.
 
Sv: Mat?

Jag var, precis som du, hungrig i början. Gick upp mycket då. Sen hade jag ganska dålig matlust ett tag. Fick påminna mig om att äta. Mot slutet ökade matlusten lite igen, men den blev inte lika stor som i början.

Någon vecka då och då hade jag rejäl matlust.
 
Sv: Mat?

Jag åt nog ungefär som vanligt, men mådde illa av riktigt feta saker (majonnäs, pommes frites, räksallad osv), så det undvek jag. Var törstigare än vanligt, och mer sugen på "saftiga" frukter som apelsin, melon och sådant.
 
Sv: Mat?

Har precis varit ett matvrak och alltid hungrig i princip, men nu har jag börjat känna att jag inte är hungrig, inte är sugen på mat och kan bara äta några tugger sedan blir jag äckligt mätt. Urk för mat ibland!

Åt pizza med pojkvännen i går och upptäckte att jag inte ens kunde äta halva pizzan, och hade ingen lust att dricka heller, vilket han påpekade för jag dricker alltid mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 847
Senast: Dorinda
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 632
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 237
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 918
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp