Mat i örat...

Excalibur

Trådstartare
Ja som det står i rubriken..

Jakob har börjat stoppa allt han äter i öronen:D

idag7.jpg

Det ser ju rätt kul ut :D

Men känns inte så hygieniskt..
Gör era barn också så??
O isåfall vad göra åt det?

Är det bara en fas som ska gås igenom? (som allting annat..:D)
 
Sv: Mat i örat...

hahaha såg ju väldfans kul ut men nej inte i örat..
tjejen stoppar dock in mat i allt annat näsan, håret, bodet ja de vanliga:-)
 
Sv: Mat i örat...

Näsan har han intebörjat med... än:cool:

Idag har jag rensat ut bröd, banan, aprikos o på bilden spagetti med köttfärssås..:D

Ny variant på hamsterpåsar kanske:rofl:
 
Sv: Mat i örat...

Måste lägga in lite bilder på bordet me..:rofl:
Antar att alla föräldrar känner igen sig!!

idag5.jpg


idag3-1.jpg
 
Sv: Mat i örat...

Tack och lov har vår plutt inte upptäckt öronens förvaringskapacitet ännu! :D Men det är jättekul att ha maten i håret.

12589419.jpg
 
Sv: Mat i örat...

Jakob badar minst 1 gång om dan o blir avspolad minst 2 gånger...:D

Får inte mata honom längre... Kan själv!!

(som man ser tydligt på bilderna ovanför :angel:)
 
Sv: Mat i örat...

Bild033-2.jpg


Här är en kille till som stoppar mat i öronen, har ingen bra mat i örat bild dock. Han har hållt på ett tag med det nu. Vi gör inget speciellet åt det måste jag säga, tror inte att det är så farligt, det är ju bara i ytterörat. Från början trodde jag att han hade ont i öronen, men så verkar det inte vara.

:)
 
Sv: Mat i örat...

Oh hjälp. HUR har jag orkat ha 5 småbarn?
(Och hur orkar jag ha 5 tonåringar nu, men det är en annan historia).
 
Sv: Mat i örat...

*kl*

Jag förvånas över att ni har kläder på era småttingar när de äter :angel:
Sätt dem nakna i barnstolen och sen lyfter ni in hela stolen i duschen och spolar av dem så får ni både ren stol och rent barn och besparar er lite tvätt :D
 
Sv: Mat i örat...

Det finns en jättebra låt "Du ska inte stoppa köttbullar i näsan Marcus" :D som på förekommen anledning ofta citerats vid matbordet i vår familj. :cool: Den är lite cool så det brukar bryta matgömmandet till förmån för allsång med "intressanta" gester till :rofl:
 
Sv: Mat i örat...

Ha ha vilka underbara bilder! Ser fram emot att ha en egen unge! :love:

Och har man ändå ungen naken kan man väl lika gärna äta i duschen? Så slipper man torka av bordet också! :idea:

Måste man utfodra dem med spagetti och köttfärssås? Det måste typ vara det värsta i messy väg... :crazy:
 
Sv: Mat i örat...

Måste o måste... Det är ju gott!!:d

O att det blir kladdigt.. Det är bara att ta!

Jag tycker att barn SKA få kladda o lära sig på egen hand :D
De har ju sååååå kul!!

Man har väl rinnande vatten o tvättmaskin ;)
 
Sv: Mat i örat...

Vår toa/dusch är ganska liten, så det skulle inte funka. Sen är det aningens omysigt att äta på toaletten. :D
 
Sv: Mat i örat...

Håller med! Matkladd är ju lätt att få bort dessutom. Det är så härligt att se sonens upptäckarglädje när han äter själv, eller matar oss eller "råkar" sätta handen i tallriken och känner på konsistensen. :love:

Fast numera ser han ut så här i håret, det underlättar lite:

12589415.jpg
 
Sv: Mat i örat...

Jag instämmer, visserligen har jag bara tre barn. Men genast kommer jag ihåg hur jag efter varje måltid ca 4 ggr per dag torkade golv, bord, stolar, barn och sist men inte minst så brukade jag torka i taket och på väggarna(men inte varje gång)

//millus
 
Sv: Mat i örat...

Jag instämmer, visserligen har jag bara tre barn. Men genast kommer jag ihåg hur jag efter varje måltid ca 4 ggr per dag torkade golv, bord, stolar, barn och sist men inte minst så brukade jag torka i taket och på väggarna(men inte varje gång)

//millus


jag hade nog blivit knäpp om inte jag hade haft hundar som "förstädat/diskat" efter matkladdet när barnen var som minst :idea:

när sonen hade ätit så drog jag av bordet med en degskrapa innan det gick att torka :angel:
 

Liknande trådar

Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 437
Senast: amsway
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 352
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 300
Senast: Farao
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 042
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp