Mat i fickor, okej?

Sv: Mat i fickor, okej?

Nej, jag menade inte att TS ska gå med ruttna muffins i fickorna. :D Men poängen var att mina hundars magar tycks klara de mest äckliga saker och jag kan knappt tänka mig något mer harmlöst ur bakteriesynpunkt än gamla torrfoderrester i fickorna. Så just det borde inte vara något problem alls för TS hund.

Nä det skulle jag förstås inte göra. Det äckligaste jag haft är nog torkat kött och blodpudding i fickorna. Min vovva har mycket känslig mage ja, i brist på bättre ord, åtminstone foderallergi har han så han är känslig. Och blir dålig till och från.
Jag tror faktiskt att torrfodret är det som lämnat en stor fet fläck på min vinterjacka, hoppas den går att få bort i tvätten.

Senast ändrad:

Ja just ja, det är ju din hund som är allergisk. Äter han Hill's z/d mån tro? Den är faktiskt sprejad med fett på ytan för att vara smaklig trots sitt lite trista innehåll. Jag kommer ihåg hur kletigt och äckligt det blev i godisfickan när jag gav z/d till min äldsta.

Vi är helt överens! :) Men alla hundar klarar inte vad de kallar delikatesser. TS hund hör väl till dem, precis som mina små.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
376
Senast: alex.ha
·
Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår... 2
Svar
37
· Visningar
4 636
Senast: Ratax
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 264
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka