zassoo
Trådstartare
Min ragdollhona på snart 2 år har väldigt känslig mage och jag försöker hitta ett foder som fungerar utan att ruinera mig... Min önskan är att hon ska kunna äta blötmat men hittills har ingen funkat förutom det hon äter nu. I dagsläget äter hon Royal canin gastro intestinal, dvs veterinärfoder. Fri tillgång på torrfoder och lite blötmat på kvällen. Inga problem med magen så det är ju skönt! Hon är duktig på att dricka vatten också.
Men dels är fodret dyrt och dels gillar jag inte Royal så jag vill inte stödja dem Haha. Har ni några idéer på mat som kan funka? Som sagt vill jag helst ge henne blötmat men ett bra torrfoder (hög kötthalt osv) går bra också, det viktigaste är att hon slipper vara dålig i magen. Hittar vi inget annat fortsätter vi såklart med royal.
Edit: Dyrt foder gör egentligen heller ingenting så länge hon mår bra såklart
Men dels är fodret dyrt och dels gillar jag inte Royal så jag vill inte stödja dem Haha. Har ni några idéer på mat som kan funka? Som sagt vill jag helst ge henne blötmat men ett bra torrfoder (hög kötthalt osv) går bra också, det viktigaste är att hon slipper vara dålig i magen. Hittar vi inget annat fortsätter vi såklart med royal.
Edit: Dyrt foder gör egentligen heller ingenting så länge hon mår bra såklart