Enya
Trådstartare
På tal om det här med kamphundar. Min syster tog emot en omplacering för lite mer än ett halvår sedan, en 6 årig mastiffhane. En jättetrevlig "jätte" som är lugn, rar och snäll. Lite vaktig i lägenheten och svarar på ljud utanför dörren, men fungerar ihop med barn, katt och andra hundar. Han har reagerat på en missbrukare vid ett tillfälle när personen snabbt närmade sig och ville klappa så min syster fick säga ifrån att det inte gick, hon kände att hunden inte ville ha kontakt med den personen, annars har han inte reagerat på människor eller så.
Jag har ingen kunskap alls om mastiffar (detta är en engelsk mastiff) så googlade lite för att veta lite mer. Då läste jag någonstans att de ofta benämns som kamphundar. Jag trodde mer de var typ gårdshundar, vakthundar för gårdens djur eller liknande för många år sedan?
Vackra hundar tycker jag. Tycker ni det är trevliga hundar eller är de som kamphundar överlag?
Jag har ingen kunskap alls om mastiffar (detta är en engelsk mastiff) så googlade lite för att veta lite mer. Då läste jag någonstans att de ofta benämns som kamphundar. Jag trodde mer de var typ gårdshundar, vakthundar för gårdens djur eller liknande för många år sedan?
Vackra hundar tycker jag. Tycker ni det är trevliga hundar eller är de som kamphundar överlag?