Mastiff-tråd

Sv: Mastiff-tråd

här kommer ett par bilder på min snygga engeska mastiff.. han är 4 år

Bild050.jpg

Butch.jpg

Vi har några Dogue de Bordeaux på vår gård. Här är några bilder på vissa utav dem ;)
Enemy 2,5 år gammal, svartmaskad tik
enemy%20feb07.JPG

Evita 2 år gammal tik
evita-feb07.JPG

Eross 2½år gammal hane
champ-eross.JPG

Bianca och Big Trouble 6 månaders valpar
05-06-07framsida.JPG

10veckors valpar :love:
30-01-07valpar3.JPG

Sass: riktigt fina ddb ni har, har kikat på din sida för längesen när vi va lite sugna på ddb som hund nr:2 i huset ;) ble dock en till CC kanske en ddb om några år.... Dom e så fiiina.

Här kommer min lill-kille..
Leo :love:
50% Cane Corso 50% Boerboel
IMG_0058.jpg

IMG_0287.jpg

IMG_0028-1.jpg

åååååååååååååååå vilken gullig valp här ovan :D vill ha hi hi fast alla vovvarna här e jätte fina :bump:

De är ju helt underbara dessa hundar.
Min vän..där jag har mina hästar...har fyra stycket douggar :love:

slänger in en "ny" bild... Filmjölk i hela nyllet....:love:

*KL

Ni som bar era mastiffer i trappor.. hur länge gjorde ni det?
killen är nu strax över 5 mån och väger 32 kg.. jag orkar knappt mer.. Problemet är bara att han knappt vågar gå i trappor nu:confused:.. Upp går väl att övertala honom med lite godis.. men ner går inte alls.. han vågar inte... hur ska jag göra om jag kommer till en kompis om en halv år och dom bara har trappor? och han väger kring en 50-60 kg? :crazy:

Hej!! nemen inte ska du bära en så tung hund, min mastiff va 4 månader när han börja gå i trappor. å funkar de inte me godis får du släpa hunden, låter brutalt men man måste ta komandot från början :d hoppas de löser sig så du inte knäcker ryggen :crazy: å börja inte i en mega trappa så ni slår ihjäl er...

Ja vi har börjat i en trappa med 5 trappsteg att öva ner gång på..
Dom 3 första brukar gå bra men det brukar sluta med jämnfotahopp på dom 2 sista.. Och det har väl hänt att han snubblat på dom 2 sista oxå :devil:.. Ja Snabbt ska det gå :rofl:

Lilleman har ju inte någon koll på benen över huvudtaget.. Han råka snubbla som tusan över golvet när jag tvätta det häromdan. Han såg ut som Bambi på isen :D

*KL

Var era mastiffer "svaga" i bakdelen länge?
Killen är nu 6 månader men har fortfarande inte kontroll på bakdelen.. :confused:
Väldigt svag och om han puttas lite lätt när han leker med andra hundar så är det lätt att han ramlar med bakdelen..
Är det som det ska och blir det kanske bättre om ett par månader?

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 066
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 817
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 027
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka