Masterbacks distanssadel

Cornelia

Trådstartare
Är det någon här som rider i en sådan? I så fall: Hur funkar den på längre sträckor?
Jag har en sådan själv, mitt ena sto älskar den, men den känns lite bred för mig.... Så jag undrar hur ljumskarna känns efter en långritt i den?

Sv: Masterbacks distanssadel

Jag har själv inte gjort det men man använder sig av teddy, fårskinn, gelpaddar, mm. Klippa o klistra lektionerna i lekis kommer till god användning här.
Masterback kan man väl lyfta sätet på? Då kan du bygga upp den både under sätet och i.
Du gör alltså en uppbyggnad mitt i sadeln så blir midjan smalare.
// Linda

Sv: Masterbacks distanssadel

Tackar! Ska prova med det jag har, får väl plocka fram sax, tejp och klistertub....:)

Liknande trådar

Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
463
Senast: yamyam
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 121
Senast: dukie
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 226
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar