Master 850 död

Sv: Master 850 död

Jag också, väldigt mycket!

Är oerhört förtjust i Ceylon-blod över huvud taget.

Otroligt tråkigt.. men han verkade ju ha fått vara med och haft en uppgift ända in i det sista, och inte bara blivit en avställd pensionär. Det gillar jag!

Jag gillade Master jättemycket! Morfar till min 09:a. Men som sagt han var ju ingen ungdom längre.. Tråkigt:(

Frutansvärt att en så bra hingst måst lämna oss.

Vi ville haft honom till vårt fullblod i år. Men det är ju inte aktuellt längre....

RIP Master och tack för vad di gjort för Svensk avel

Men han borde väl finnas kvar på fryst? Skulle bli förvånad om Flyinge inte sparat på honom, med tanke på att han var såpass gammal.. Men fryst kanske inte är intressant för ditt sto? :)

Tyvärr så är hon 17 år i år så det är kanske inte det mest ultimata.
Men visst finns hans på fryst... Det gjorde han för ett par år sedan iallafall. Året innan han kom tillbaka till sverige (om jag inte missminner mig)

Vi får hoppas att hans "lillebror" o vårt sto lämnar minst lika bra avkommor. Men man vet ju inte hur länge Chirlon finns heller.

Verkligen synd att Ceylon blodet försvinner mer o mer nu från våra avelshingstar.

Tråkigt men tidens gång....
Själv har jag ett Master sto hemma med Stanford i andra o Chagall i tredje, funderar på att lägga på en riktigt fin dressyrhingst på henne iår. Har en 2 åring m Master som morfar som är e Last Liberty som ser fin ut.
Men med en ren dressyrhingst istället kanske en sådan avkomma skulle bli lite eftertraktad nu när Master gått ur tiden...

Mycket tråkiga nyheter. Han var en av mina absoluta favorithingstar och anledningen till att jag åkte och tittade på mitt fina sto som jag rider på (är mor till min 08:a) eftersom hon kommer från samma stofamilj som honom.
Det är en hingst som gjort ett otroligt stort intryck på mig både som sporthäst och i aveln.

/U

Är glad att jag använde honom och dessutom fick ett sto. Hon är tre år nu, inriden och klar för treårstest. Fantastisk ridbarhet, bara tuffar på! :love:
Tyvärr så har hon vrickat sig rejält i den här jää.....snön så nu får hon hoppa över treårs och vila. Därför bestämde jag mig för att betäcka istället och det blir, om allt går vägen en Zuidenwind-Master-Gaugain de Lullybebis! :)

Tråkigt.
Tur att man har en av hans trevliga avkommor,men hade gärna haft fler!
Mkt trevlig hingst!

Liknande trådar

Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 954
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 913
Senast: mackan
·
Skola & Jobb Hej alla fina bukare, känner att jag behöver lite pepp såhär på kvällen. Jag ska försöka fatta mig kort: Jag har i hela mitt liv drömt...
Svar
4
· Visningar
1 489
Senast: Nikepaj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka