Ä
ÄlskarSnobben
Fick köra in min Fjord val till skara djursjukhus igår. Han har blvitiv behandlad hemma i 4 dagar. Men det har inte gett med sig. Började att han fick boxvila den 6/12 åh har stått inne sen dess. Pga en kraftig blödning i inre böjsenan så vi åkte till Atg åh gjorde ul Åh det visade sig att det var en blödning(som jag skrev innan) åh att han skulle ha boxvila i 4 månd men återbesök i mitten av Feb. Men får gå promenader med han på fast mark(asfalt) När vi kom hem från ATG så har det varit tiktigt halt på vägen från stallet så det har bara inte gått med tanke på hans ben. Kunde böja gå för ngn vecka sen med han. Men nu har han åkt på kolik. Han har haft kolik innan åh då fick han åka till skara djurklinik då oxå. Då satt det en massa som vet. kände med fingertopparna som tur var så fick dom loss på det. Jag hoppas att det är samma som nu. Hade en kvinnlig vet. igår hon hade inte så värst långa armar men kände i tarmen åh kände ingen avföring alls. Inga tarmljud heller. Ska tilllägga att att han hade tarmljud innan vi åkte när vet. var uppe åh gav han smärtlindring då det är 4 timmar till skara. Då hördes det bra.
Men alla fall ingen avföring åh inga tarmljud.. Han har inte ätit ngt sen igår därför tror jag det var att hon inte kände någon avföring.. Do mska göra Ul på han åh även kolla tänderna.. Han är 25 år gammal så hon frågade mig även om hur jag vill göra ifall det går så långt så dom är tvungna att operera... HERREGUD!! kAN INTE!! Vill han bästa men som hon sa han kan ju klara det galant man vet ju inte.. Men det var minst 6 månader som han skulle ha ont eller så.. Vill inte att han ska ha ont. så jag tror inte att ngn operation är ngt att tänka på... .Massvis tårar har kommit åh känner att jag snart har panikångest eller ngt.. Kan inte andas åh stirrar upp mig....
Håller verkligen tummarna för att det ska vara en plugg som sist dom dom får loss på.... Han bajsade inget alls igår.. Men när vi ringde idag så hade han bajsat en hög... Då hade han avföring i tarmen även som hon inte kände.... Hade även tarmljud idag.. Så det är positivt...
Men alla fall ingen avföring åh inga tarmljud.. Han har inte ätit ngt sen igår därför tror jag det var att hon inte kände någon avföring.. Do mska göra Ul på han åh även kolla tänderna.. Han är 25 år gammal så hon frågade mig även om hur jag vill göra ifall det går så långt så dom är tvungna att operera... HERREGUD!! kAN INTE!! Vill han bästa men som hon sa han kan ju klara det galant man vet ju inte.. Men det var minst 6 månader som han skulle ha ont eller så.. Vill inte att han ska ha ont. så jag tror inte att ngn operation är ngt att tänka på... .Massvis tårar har kommit åh känner att jag snart har panikångest eller ngt.. Kan inte andas åh stirrar upp mig....
Håller verkligen tummarna för att det ska vara en plugg som sist dom dom får loss på.... Han bajsade inget alls igår.. Men när vi ringde idag så hade han bajsat en hög... Då hade han avföring i tarmen även som hon inte kände.... Hade även tarmljud idag.. Så det är positivt...
Senast ändrad av en moderator: