Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TR V Mom 509 Skoning
1. Hästar får skos med valfritt slag av skor, men skor med vikter är förbjudna. Under tävling får endast tappad eller skadad sko bytas.
2. Hästar som deltar i maraton måste vara skodd på alla fyra hovarna.
3. Hovslagare skall finnas tillgänglig under maratondagen.
I maraton-momentet måste hästen vara skodd. Dressyr- och precisionskörning får man tävla utan.
TR V Mom 509 Skoning
1. Hästar får skos med valfritt slag av skor, men skor med vikter är förbjudna. Under tävling får endast tappad eller skadad sko bytas.
2. Hästar som deltar i maraton måste vara skodd på alla fyra hovarna.
3. Hovslagare skall finnas tillgänglig under maratondagen.
Ja kortaste sträckan är ju 5 mil så....
Ja kortaste sträckan är ju 5 mil så....
Vad menas med detta? När jag tävlade min barfotahäst fanns det absolut inga möjligheter för dispens från skotvånget, så jag var tvungen att slå på damen tunna travskor för att köra 4 km i sandskog! Vi tränade ca 1 mil grusväg varje dag utan skor annars, så det var oerhört synd att göra hål i hennes fina fötter. Det kostade mig både hovslagare och flera månaders rehabilitering av fötterna..
Nu kör jag shettis som inte heller har skor och jag skulle gärna tävla honom barfota.
Exakt vem pratade du med?
agtatoon skrev:Ja det har jag också hört från Marie Ågren.
Låter ju tråkigt att behöva rehablitera sin hästs hovar för att ha anlitat en hovslager en gång En bra hovslagere är guld värd