måste man?

F

froggy

Jag har tänkt tävlat med 2 andra kompisar i Distans, i Lokalt och det blir första gången för mig. Men måste jag rida Clear Round först? Kan jag inte börja tävla Lokalt direkt? Är det någon slags lag/krav att man först ska tävla Clear Round,och sen får man tävla Lokalt?

Sv: måste man?

I Distans TR står det att du som ryttare först måste kvalificera dig för tävling genom att rida en godkänd Clear Round. Du kan därefter starta vilken häst som ehlst lokalt, dvs varje ny häst behöver inte inleda sin distanskarriär med en CR.

Sv: måste man?

Det är ju också alltid bra att mjukstarta lite. När jag red min CR var det typ bara 5 stycken med. det är ju bra att ta det lungt när det inte e så många med :) Lycka till med din distans karriär :D hehe

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
574
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 191
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 488
Senast: Mia_R
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 311
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka