Måste man visa upp hästpasset vid tävling ?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Lycklig
  • Startdatum Startdatum
Sv: Måste man visa upp hästpasset vid tävling ?

Kul att man kan bidra med något iallafall :)

Är det någon som säger vojlock om brickorna längre??? :confused:

I början var det ju vanligt men vi har ju vant om oss... :D

Jag har ingen aning , själv använder jag andra ord som sagt !
Jag ser att du inte har svarat i tråden tidigare , har du någon erfarenhet angående visandet av pass inför kval & tävling ?
Mvh Lycklig

Nä aldrig... :p

Precis som övriga säger, de kollar frysmärkningen mot datautskrifterna i stället för att hålla på och krångla med passen.

Det enda jag använder dem till är att föra in vaccinationerna om jag kommer ihåg att ta med vid vaccination. :o

Ok , tack för ditt svar !
Så ni har det inte ens med er till tävling ?
Tusen frågor...:o men jag skulle dö av skam om man engagerar en kusk och hela karusellen och så ber dem om pass och då får jag stå där med " skägget i brevlådan " . Tror ingen skulle vilja engagera sig i mig och min häst något mer då inte !
Mvh Lycklig

Hej Lycklig!

Jag lovar dig, på heder och samvete, att du lugnt kan kvala och starta din häst i Sverige utan att ha hästpasset med dig. :)
Jag jobbar som id-kontrollant/provtagare sen drygt 20 år tillbaka och det är inte passet vi använder i dessa sammanhang.
Däremot...om signalementet inte alls stämmer :crazy: så efterfrågar vi hästens pass.
Så stämmer din häst överens med uppgifterna som STC har, så andas ut......:D

Åh , du ljuvliga människa ! Nu törs jag ! Tack snälla , till alla er travmänniskor som så vänligt hjälpt mig med detta !
Hoppas kvalet går bra så jag får " vara med " alla er trevliga travisar:love:
Mvh Lycklig

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 839
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Söker hane för avel - Bichon
  • Akvarietråden V