Måste man avmaska på hösten?

A

allfunderaren

Jag lär mig nog aldrig det här med avmaskning! Hur är det nu, ska man lämna träckprov nu på hösten? Har två hästar som är över 10 år som på träckprovet i våras inte visade på mask. Jag har också en shettis (6 år) som hade lite mask. Honom har vi avmaskat under hela betesperioden så han är ju i princip nyligen avmaskad...Ingen av dom har i alla fall styngfluga.

Hur bör man göra med avmaskning nu?

Sv: Måste man avmaska på hösten?

Jag skulle inte ta träckprov nu, och inte heller avmaska, utan vänta till våren. Vill du känna dig helt lugn kan du ju ta ett prov nu förstås, det skadar ju inte att ha mer statistik på utvecklingen, om nu vårens prov skulle visa positivt.

Sv: Måste man avmaska på hösten?

Tack Madick! Det var så jag tänkte också, ser inte ett jättebehov av att avmaska nu i höst...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 857
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 469
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
4 050
Senast: Hazel
·
Hästvård HUR kan det fortfarande finnas bandmask? Överlever de längre än den ”normala” vilotiden? Kan man bli av med det? Vi har vilat hagar...
Svar
1
· Visningar
1 407
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka