Måste föda själv enligt försäkringskassan

Sv: Måste föda själv enligt försäkringskassan

Onej nu på minde du mig om hur det var när Fredrik föddes, jag hade svärmor hängade över mig och för varje värk frågade hon om det gjorde väldigt ont... :crazy::devil: Men jag fick mannen att köra iväg henne till vårat sovrum, det var ju mitt i natten, och sen fick jag vara ifred tills vi bestämde oss för att åka in...:D


I ett sånt läge hade jag bara svarat att "du har väl fött barn själv..."

Kommer bli nipprig på min svärmor om jag råkar ha oturen att min förlossning kommer igång den veckan de är här.:cool:
 
Sv: Måste föda själv enligt försäkringskassan

Försäkringskassan har mer än märklig människosyn tycker jag -'


Ett annat exempel som jag tycker är ännu mer hårresande:
Här
 
Sv: Måste föda själv enligt försäkringskassan

Ja det måste vara någon miss i lagtexten... För mig känns det självklart att man som förälder till ett minderårigt barn, om man nu ska dra en gräns, ska kunna slippa fundera på jobbet när man har en begravning som väntar.
Jag känner en familj som stred för samma sak 04, men där sjukskrev en läkare dem båda tillslut för psykisk ohälsa och utmattningsdeprission... Det fick slåss för att överhuvdtaget få ut pengar medans dottern låg på sjukhuset, de hade faktiskt handläggningstider... Men att det ska ta tre månader att få ut VAB vid svårt sjukt barn verkar ju rätt sjukt i sig... De hade tack och lov kontakt med en bra kurator på sjukhuset som slogs åt dem.
 
Sv: Måste föda själv enligt försäkringskassan

I ett sånt läge hade jag bara svarat att "du har väl fött barn själv..."

Kommer bli nipprig på min svärmor om jag råkar ha oturen att min förlossning kommer igång den veckan de är här.:cool:

Jag orkade inte ta energi till att fräsa åt henne, men karln fattade rätt snabbt... Han hade ju varit med förut... :angel:
 
Sv: Måste föda själv enligt försäkringskassan

Jag har också sett några andra hår-resande exempel på hur FK dribblar med föräldrar till barn med mycket svåra sjukdomar. För mig är det ett vansinnigt system. Nånting saknas ju definitivt, om det är lagtext eller mänsklighet vat jag inte
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 763
Senast: Milosari
·
  • Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 140
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 818
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp