måste dubblekolla nu..

Sv: måste dubblekolla nu..

Smyger in med ett exempel som jag funderat på:
Nationell hopptävling på 10 årig häst.

Fredag: 1,10 Avd A
1,20 Avd B

Lördag: 1,10 Avd A

Söndag: 1,15 Avd A
1,20 Avd B

Är detta tillåtet?

vad jag förstår av senaste versionen av TR är det tillåtet. (se citat i mitt förra inlägg)

Har inte senaste TR här men det är mycket möjligt att det har blivit så.

"Alla ekipage har rätt att starta i avdelning B. Häst som tidigare under tävlingsdagen startat i avd B får ej starta i avd A."

Alltså får man starta avd A i den första klassen och avd B i den andra och sedan göra likadant nästa dag? :)

*såg du svarat på mitt* VA BRA :D Då vågar jag kanske debutera 1.20 ändå ^^

visst får man starta en 14årig häst i avd b:confused:
startar man först 1m som vanligt och sedan 110 som avd b

jag läste igenom tr men orkade inte förstå rikigt...

Ska bli intressant att se hur Skåne väljer att tolka det 2008. Förra året fick bara 6-åringar gå avd A en klass och sedan avd B i nästa.
Äldre fick inte det. Hade en lång disk om detta men icke sa nicke.

Vi startade flera olika överåriga hästar i avd B under 2007. Främsta anledningen var att de ligger på fredagar och då kolliderade det inte med ft. Bra. :D

Lite synd bara att de inte la det i "klasshöjdsordning" istället. Alltså att man får starta en högre klass i avdelning B och en lägre klass i avdelning A, även om de inte ligger i ordning med lägre klassen först.

Jag tycker det är bra med ändringen om man ska debutera en höjd så behöver man inte tänka på omhoppning och så... men visst får man väl starta tex 1,10 i avd A o 1,20 i avd B så har jag fått lära mig iaf???

Snackade med min tränare idag och hon sa att man fick starta så. :bow:

Tycker detta är SUPER BRA!!! Finns bara ett stort MEN och det är för arrangörerna, kommer bli ett jätte jobb och krånligt innan dom riktigt har kommit in i det, detta iom att data systemt slussar bort alla "äldre" hästar från Avd B innan.

Fast alla hästar har fått starta avdelning B redan under 2007.
Uppklassade ponnyer har fått starta avdelning B i flera år.

Jag tycker det är bra med ändringen om man ska debutera en höjd så behöver man inte tänka på omhoppning och så... men visst får man väl starta tex 1,10 i avd A o 1,20 i avd B så har jag fått lära mig iaf???

Fast inte i Skåne under 2007. Får väl se hur det går. Här hade vi det på försök 2006 och då gällde antingen avd A eller avd B så de tolkade det så 2007 också.
Men nu ska det väl bli ändring.

Samtidigt så är det ofta unghästdagar här som går snabbt så då spelar det ingen roll..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 118
Senast: zarmino
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 685
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka