Måste bara visa ^^

Sv: Måste bara visa ^^

Ja i det här fallet så är det väl så att om jag ska ha möjligheten att behålla någon så bör det vara en hona eftersom jag vill fösa ihop 2-3 honor i grupp helst när jag förhoppningsvis får en egen lägenhet till hösten(våren, vem vet när man lyckas hitta lägenhet :P ) Och 2 honor och en hane skulle resultera i många ungar ;)

Kan du inte slänga upp fler bilder nu när de har förändrats? :)

Tycker också Tijho är sötast förövrigt, även om de andra är gudomliga också. Synd dock att det faktiskt är en hane (annars hade jag viljat ha honom :p), det är ju vara synd att kastrera en sån fin kanin. Verkligen helt åtråvärda ninor :love:

Hade hade tänkt att fota dem idag faktist :) Övriga dagar har varit så löjligt varma så hade inte kännts så snällt att sätta dem mitt i skinande solen på ett fotobord ;)

Så här kommer några bilder från dagens fotografering :) Ungarna är nu 8,1 veckor gamla och börjar bli stora :P

Roccotillo " Tijho" var allmänt lustig och började göra glädjeskutt på bordet, fångade dock bara ett av dem på bild ^^
Roccotillo-090602.gif

Carribean Red " Carrie" var mindre glad över att vara där, men gjorde ändå ett halvhyfsat jobb på att se söt ut :)
Carribean-Red-090602.gif

Cascabell " Belle" var allmänt söt som alltid, och lipade så fint åt kameran vid ett tillfälle :P
Cascabell-090602.gif

Red Savina " Ina " var som alltid charmig, men vlle nog hellre bort från bordet och ner på marken ^^
Red-Savina-090602.gif

Deras tassar har blivit lite gråa nu, men det är av den simpla anledningen att de numera går på torv istället för spån :)

Min :love: Längtar tills jag flyttat och kan ta hem henne :love:

Helt underbara ungar hela bunten. Men Carrie, eller numer, Kira - fångade mitt hjärta. Hade Tijho varit hona så hade säkert han också råkat bli tingad av mig men va tusan, aldrig mer hanar har jag sagt :grin:

*KL*

Jag kan inte annat än hålla med alla andra, dom är verkligen huuuuuur söta som helst! :love:

Men jag undrar, varför vill de flesta ha honor istället för hanar? Av det jag har varit med om i mina kaninår så har hanar varit mycket gosigare och trevligare än honor, som har varit allmänt tjuriga ;)

Och en till OT sak: har renrasiga kaniner rent generellt bättre temprament än blandraser? Eller har jag bara lyckats med att två blandrasvilddjur (olika blandraser, vädursblandning är den ena och den andra dv.vädur/lejonhuvad) av ren slump? :D

Oftast har jag märkt att de flesta tror att honor luktar väldigt mycket mindre, aldrig skulle få för sig att skvätta kiss som till exempel, men även att många vill köpa och ha två för "kaniner trivs ju absolut bäst tillsammans" :P

Själv har jag alltid tyckt att mina blandisar har haft så mycket roligare personlighet än mina renrasiga, som inte har varit aggresiva, men tråkiga kort och gott :) Mina harar är underbara, keliga och främst smarta kaniner. Så jag skulle tro att du helt enkelt haft otur :P Det beror ju bara på kaninens personlighet ^^

Tusan också! :D Men jag tror (eller hoppas!) att den ena iallafall är i tonåren just nu så jag har fortfarande hopp om honom :D Sen har jag sagt att "aldrig mer en blandras"... :p

Tusan också! :D Men jag tror (eller hoppas!) att den ena iallafall är i tonåren just nu så jag har fortfarande hopp om honom :D Sen har jag sagt att "aldrig mer en blandras"... :p

och jag har praktiskt taget sagt tvärtom, "aldrig mer en renras!" :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka