Måste bara få berätta!

Ajabaja

Trådstartare
Denna veckas två dressyrpass med lillgrabben har gått så jäkla bra!
Vi arbetar ju från marken & han har varit överdrivet ambistös!
Så vi började som vanligt med uppmjukning med öppnor & slutor i båda varven i skritt & trav & så bad jag honom försiktigt att trampa lite längre in under sig i öppnan i traven. Petade även försiktigt med spöet på ytter bak. Och då händer det!!!!:bump: :bump:

:love: :love: Han sänker bakdelen, trampar under sig & gör en alldeles perfekt piaff!:love: :love:

Han är ju tidigare travtränad & har dessutom haft massa tjafs med ryggen förra vintern & han har tagit det väldigt lugnt tills efter betet i somras. Så oftast när jag driver bakbenen lite mer lägger han sig på bettet & blir tung eftersom han inte orkat ta i. Men inte denna gång!:love: Han har senaste tiden varit så mjuk & lätt i handen & nu när jag vågade prova be om lite till fick jag massor!:banana:

Så glad! Måste ju skryta lite om min lillgrabb som haft så mycket problem!:D :D
 
Sv: Måste bara få berätta!

Grattis! Vad härligt det måste kännas, att ha fått lite lön för mödan. :D Keep up the good work!! :bump:
 
Sv: Måste bara få berätta!

Grattis!!

Bara ett vänligt varningens ord, att inte gå för fort när det väl har lossnat :) Kroppen tar ofta längre tid att bygga upp än att lära dom det mentalt :)
 

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 944
Senast: shia
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 258
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 532
Senast: MattiZ
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 119
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp