Denna veckas två dressyrpass med lillgrabben har gått så jäkla bra!
Vi arbetar ju från marken & han har varit överdrivet ambistös!
Så vi började som vanligt med uppmjukning med öppnor & slutor i båda varven i skritt & trav & så bad jag honom försiktigt att trampa lite längre in under sig i öppnan i traven. Petade även försiktigt med spöet på ytter bak. Och då händer det!!!!
Han sänker bakdelen, trampar under sig & gör en alldeles perfekt piaff!
Han är ju tidigare travtränad & har dessutom haft massa tjafs med ryggen förra vintern & han har tagit det väldigt lugnt tills efter betet i somras. Så oftast när jag driver bakbenen lite mer lägger han sig på bettet & blir tung eftersom han inte orkat ta i. Men inte denna gång!
Han har senaste tiden varit så mjuk & lätt i handen & nu när jag vågade prova be om lite till fick jag massor!
Så glad! Måste ju skryta lite om min lillgrabb som haft så mycket problem!

Vi arbetar ju från marken & han har varit överdrivet ambistös!
Så vi började som vanligt med uppmjukning med öppnor & slutor i båda varven i skritt & trav & så bad jag honom försiktigt att trampa lite längre in under sig i öppnan i traven. Petade även försiktigt med spöet på ytter bak. Och då händer det!!!!

Han är ju tidigare travtränad & har dessutom haft massa tjafs med ryggen förra vintern & han har tagit det väldigt lugnt tills efter betet i somras. Så oftast när jag driver bakbenen lite mer lägger han sig på bettet & blir tung eftersom han inte orkat ta i. Men inte denna gång!

Så glad! Måste ju skryta lite om min lillgrabb som haft så mycket problem!