Massor av bilder!

Jo, skygga svin har man ju sett... fast jag har mest bara stött på svin som knappt blir ompysslade som är skygga, plus Lurvas då som inte ville bli upplyft. Zorro var världens goaste :love: Hehe han brukade jaga förra ägarens katt :D
Han kanske ser dåligt eller något? :confused:
 
Jaga katten? :rofl:

Jag har tänkt på att han kanske ser dåligt. Han hugger efter saker som kommer fort förbi i närheten av ögonen så han kanske ser dåligt.

När jag gick upp idag och gick förbi hans bur så såg jag att allt spån var blött (vattenflaskan hade inte läckt) och han hade skitigt överallt :crazy: Jag bytte ju bur åt han igår så han var antagligen osäker. Har inte hunnit köpa ett hus till han så han var väll livrädd inatt :crazy:
Men förra gången han bytte bur var han också såhär första natten. Men nu mår han ju dåligt också :crazy: Tycker synd om honom :(
 
Tyvärr har jag föräldrar som tycker det är bättre att skjutan än att gå till veterinären med han :crazy:
Men han mår bättre nu. Han har varit sjuk såhär flera gånger och blir alltid bra. Men jag köpte lite extra C-vitamin till honom och godis till honom.
Så fick han ett nytt hus (kostade 149 kronor. Kunde köpt ett fö 50 kronor som var fint men vafan ingången är ju så liten :mad: Tror dom att ett marsvin kommer igenom så små hål? Hade dte varit ett dubbelt så stort hål KANSKE kanske absolut kanske han skulel kommit in så nu blev det ett dyrt hus istället och knappt det kommer han in i :crazy: Så köpte jag nytt hö till han. Det andra var så dammigt. Så fick han en ny vattenflaska. Sen saltstenen såg lite äcklig ut så det fick han en ny.
Allting gick på 285 kronor :crazy:
Jag gick dit för att köpa lite vitamin till han.
Men sen kom jag på allt som han behövde och hur synd det var om honom :crazy: Muttrade hela vägen hem om att det är billigare att köpa nytt marsvin och han ska få sluta sitt liv som falafell :crazy:
Nåja, han älskar iallafall maten, vitaminerna får man tvinga i honom men det går så köpte jag med jordgubbssmak men inte ens det duger.
Huset vågar han inte gå in i än men han har vilat i det en gång. Tror jag ska flytta på det för det var när jag gjorde det som han sov i det. Han aksnke inte gillar platsen det står på.
Vad jag skämmer bort honom :crazy:
Ändå så såg jag en ursöt marsvinsunge och undrade om inte Mixen kan tänka sig att ha en kompis om det var galler imellan dom :love:
 
Vad tycker ditt marsvin om saker som vitkål, blomkål odyl?
Persilja?
Det är mycket bättre c-vitaminkällor är dropparna som är värderlösa så c-vitaminen försvinner för snabbt och dom flesta marsvin äter det med glädje. Tom morötter är bättre än c-vitamin som man droppar i vattnet.
Saltsten har marsvin inget behov av (mer än det lilla dom får i den vanliga maten) så det var att slänga pengar i sjön. Det enda den kan göra är om marsvinet tuggar för mycket på den är att den kan skapa urin- och njurstenar.
 
Men han borde väll inte äta något som han känner att han mår dåligt av? Han slickar lite på den ibland och får då i sig mineralerna som finns i saltet.

Han tycker inte om de sakerna du räknade upp. Morot äter han bara om han måste.

Han är lite underlig :crazy: Äter inte äpple heller.
 
Djur kan äta även sådant dom mår dåligt av annars skulle våra söta marsvin inte kunna drabbas av tex urinsten vilket är vanligt pga för höga kalciumhalter i pellets och kan även bildas pga salt och det skulle aldrig vara risk för förgiftning av växter ute vilket sker.
Marsvin behöver inte extra salt och jag känner ingen större uppfödare som har saltsten till sina marsvin och själv har mina inte sett någon i hemma hos mig och är fullt friska :)
Saltsten är onödigt och det finns inget positivt med den när det gäller marsvin.
Hiva ut skräpet och plocka lite grenar från ett frukträd eller en björk istället :bump:
 
Men åh. Såna föräldrar har jag också. Blir så fucked up på de ibland :mad: Men numera betalar jag iaf sånt själv :bow: Säg åt de att det är deras ansvar att ta han till vetten ända tills du blir 18. Annars hade jag iaf gått till vetten ändå, och när man väl är där ringt till föräldrarna och sagt åt de att komma och betala - för jag har inga pengar med mig :devil:

Neeej, inget nytt marsvin. Man måste räkna med vetkostnader först också. :(
 
Nej jag ska absolut inte köpa nytt marsvin. Isåfall lever det till jag är åtminstone 19 och då tvivlar jag på att jag har tid med ett marsvin.

Lugn, hade han verkligen behövt gå till veterinären hade jag självklart gått dit ändå :D
Men nu är han helt frisk och när han fick springa ute på golvet så bockade han omkring och var allmänt lycklig :D
 
Ja, han är så otroligt gullig när han springer och bockar i varje steg så piper han :love: känne ratt jag snart blir tvungen att hämta honom :D
 
Hehe förstår det :D Får kämpa massa just nu för att inte gå upp och pyssla med bebisarna uppe... Man vill ju så gärna pyssla med sina små sötnosar :love:
 

Liknande trådar

D
Utrustning Funderar på att köpa en till sadel, helst en lätt sadel i syntet. Vill ha den som omväxling till min bomlösa ST Dressage, som funkar...
Svar
19
· Visningar
1 497
Utrustning Jag börjar bli lite desperat, ska ringa en sadelutprovare i morgon jag fått nr till av en vän, men vill ändå ha lite synpunkter från er...
2
Svar
37
· Visningar
3 539
Senast: nexxa
·
K
Utrustning Hejsan! Jag var och kpte en sadel idag, Det är en Frank Beins (stavas de så?) 17" Normal mot vid bom tror jag att jag kom fram till att...
2
Svar
23
· Visningar
1 923
Senast: Kelly
·
T
Övr. Hund Alltid när jag har klippt honom blir jag lika förvånad över vilken skillnad det blir :D Stoor och lurvig :) Nyklippt :)...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: aenglah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp