Passar denna sadlen??

Sv: Passar denna sadlen??

BertaLotta skrev:
Hej!

Att prova ut sadel är en konst och det är svårt att bara se bilder, man måste som någon annan skrev få känna oxå....

Jag tycker som många andra för det första att sadeln ligger för långt fram. Den tippar ganska myckett bakåt vilket tyder på att den är för trång. Synd, för det ser ut som att det är en Frank Baines Capriole, vilket är en kanonskön sadel. Har en själv som jag köpte begagnad för 4000 kr i mycket gott skick.

Ja, det är en capriole, är mycket skön at sitta i. men tyvärr så passar den ju inte, å då e de inte så mycket att göra något åt.


Har ingen bra sadelutprovare i närheten, bara ca 20 mil härifrån... Men de kasnke är värt att fundera på de kanske.. mycket dvårt at göra de själv.,.
 
Sv: Passar denna sadlen??

Kelly skrev:
Har ingen bra sadelutprovare i närheten, bara ca 20 mil härifrån... Men de kasnke är värt att fundera på de kanske.. mycket dvårt at göra de själv.,.
Ja, svårt är det... och hästarna kan fara mycket illa av att ridas i fel sadlar.

Ot, vad är det för häst? :)
 
Sv: Passar denna sadlen??

AnnaKarinA skrev:
Ja, svårt är det... och hästarna kan fara mycket illa av att ridas i fel sadlar.

Ot, vad är det för häst? :)

Ja de kan dom verkligen göra! kan bli hemska skador också utav de. Vissa blir aldrig mer ridbara, så de där med att sadlen ska passa är mycket viktigt! Jag är väldigt noga med de. Har nu tagit reda på att de finns en sadelutprovare 10 mil härifrån.

Hästen är ett danskt halvblod 7 år gammal 1,63, en fin liten dam =) både hoppar och dresserar :smirk:
 

Liknande trådar

F
Utrustning Jag var den 9/9-09 och provade ut en ny sadel på min häst på Sharpman. Vi kom fram till att en Crown Impala 1450 passade bäst för både...
2
Svar
31
· Visningar
21 228
D
Utrustning Funderar på att köpa en till sadel, helst en lätt sadel i syntet. Vill ha den som omväxling till min bomlösa ST Dressage, som funkar...
Svar
19
· Visningar
1 497
Utrustning Jag börjar bli lite desperat, ska ringa en sadelutprovare i morgon jag fått nr till av en vän, men vill ändå ha lite synpunkter från er...
2
Svar
37
· Visningar
3 539
Senast: nexxa
·
M
Utrustning Jag har letat sadel till min kille i 2 år kanske 2½ år nu. Efter att vi varit hos två diplomerade sadelprovare och provat säkert upp...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Senast: Mos410
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp