Crown sadlarna

Sv: Crown sadlarna

Min var MW, och samma häst hade 32 i M&N (nya modellerna), och 3 eller 4 (minns inte, kan kolla) i Cliff Barnsby - så MW på Crown motsvarade alltså 32/vid på andra. Men det kan tyvärr skilja en hel del mellan Crownsadel och Crownsadel iom att de görs för hand eller hur det var. Jag provade ut en svart men ville ha en brun, men då konstaterade sadelmakaren att man inte kunde garantera att MW i en brun blev rätt, för de skilde.

Så, prova först är ett bra tips =)

eller så sa han så för att slippa beställa hem en brun och få en sadel såld!:devil:
 
Sv: Crown sadlarna

Han skulle ju sälja alldeles oavsett, och det fanns redan en beställning, dvs inga problem lägga till en till.

Det var alltså inget 'nej ta den svarta', utan mer att visst kan jag få en brun, men då måste jag vara medveten om att jag dels måste komma tillbaka med hästen, och att det kan bli så att den då inte passar. Dvs ta längre tid tills sadel.

Och jag hade ingen lust att vänta etc.

Men sälja dem fick de i alla fall, haken då var snarare att de gick åt snabbare än de fick dem levererade.
 
Sv: Crown sadlarna

köper man direkt så riskerar de inte att bli av med en kund som hittar dessa sadlar betydligt billigare på annons i rätt färg. Så jättemarkant skillnad har jag aldrig märkt av att det skulle vara på dessa sadlar i bomvidd. Ändå har jag både haft och provat flera stycken.
 
Sv: Crown sadlarna

För det första så :devil: angående denna :namnförändring: så fort de kommer till Sverige

Mustang har specialbeställt vissa modeller

Förmodligen för att de inte gillar sitsen i Jessica, Någon som vet

Att Wamblod är gjord för speciellt breda hästar är skitsnack - för jessican är BREED och ffa öppen i framvalvet

De gör också sadlar för COB modeller. I engalnd så finns det ju BRREEDA hästar

Crown eller som sagt Ideal som de heter egentligen gör helt outstaning sadlar. de har livstids garanti på bommen - vilken är stamplad av Royal society av Saddler Masters - så det är kvalitet Givetvis även i lädret

Jag har haft Jessica

En modell som i england heter Apex och här ambassador

Classic

Jag har haft de gamla regalmodellerna

( flera växande hästar dä'rav sadelbyten)

jag kan inte äsga ngt om hur de äverensstämerm storlekmässigt, men en 32 Crown är väldans vid. medan en Prestige eller stübben 32 är väldigt smal i jämförelse
 
Sv: Crown sadlarna

Ingen risk ang annons i just det fallet iofs, modell för ovanlig.

Men de har faktiskt inget emot att man t ex åker dit och provar ut, och sen kollar begagnat.

Och valet var ju ur alla aspekter mitt, och köpt sadlar där så många gånger att jag i just det HÄR fallet kan garantera att det inte var annan anledning än det som sas. Däremot är det ju inte givet att det är så 'alltid & överallt' givetvis.

Damen låg nära bomviddsgränsen, annars hade det knappast varit minsta problem, bara mixtra lite med stoppningen, men iom att hon låg såpass nära.
 
Sv: Crown sadlarna

Fast prestige har alldeles eget bomviddssystem, så en 32:a prestige är smal ja.

Mustang förde iaf förr både Jessica och Warmblood. Jag gillade båda, men extraplus för WB. HÄSTEN älskade WBn men avskydde Jessican. Minns inte vem som var vem, men den enda har en bredare kanal mellan bossorna, antagligen därför hästen tyckte olika.

WB och Jessica är ju 'systermodeller', och skiljer inte alls mycket på dem eg, WBn lite djupare sits och så där med kanalen då. Trist dock hästen inte gillade Jessican - den är lättare hitta beg, WB var omöjligt :devil:
 
Sv: Crown sadlarna

Där har vi väldigt olika uppfattning. Min erfarenhet är att de inte är ett dugg lätt sålda och man får dumpa priset ordentligt för att bli av med dem. För övrigt bra sadlar, inget man köper till växande unghäst om man ska byta snart igen då förlusten blir stor!

Tur att min är 13 då så den inte växer på det sättet ;) Tänker i vilket fall inte sälja den utan byter i så fall in den igen på sharpman om ja skulle behöva byta i framtiden..
 
Sv: Crown sadlarna

*KL*

Jag har en Crown hoppsadel, close contact. Jag är lite osäker på vad modellen heter. Älskar sadeln då jag får jättebra sits i den och den ligger superbra på många olika typer av hästar. Numera rider jag inte alls så mitt sto har blivit avelssto så jag håller på att sälja den, vilket är lite trist samtidigt för jag gillar verkligen sadeln.
 
Sv: Crown sadlarna

Jag har två stycken Crown sadlar. En Jessica och en Aragorn. Jag tokälskar båda sadlarna, särskilt den sistnämnda, den är som gjord för mig! Lädret är bra och allt är bra. har liksom inte stött på något problem med dem. Så underbara sadlar!!!
 
Sv: Crown sadlarna

Måste säga att det är kul att så många ändå nappar på Crown sadlarna. Tråkigt bara att det inte fanns någon som hade en Impala då jag ändå trodde de va lite populära med sina outstanding knästöd - bif bild :)

Jag är iallafall jättenöjd med min sadel och har än så länge inte haft en närhet till att ramla av i den, om de ens nu skulle vara möjligt!
Så jag får säga att man får de man betalar för ;)

Funderar lite på att skaffa en dressyrsadel men vet inte riktigt vilken som skulle passa - vet ju att de är olika alla crownsadlarna.
Någon som är lite påläst som vet vad just min, Impala 1450, är i förhållande till dressyrsadlarna? Rak - vid? Ja ni kanske fattar?

Har btw en dressyrsadel nu också, en Prestige Andrea Palladio som ja fullkomligt älskar förutom dess läder - vad är de med prestige som gör att de alltid gör alla sadlar så blanka o hala?
pic_show_id30311677.html
pic_show_id30311679.html
 
Sv: Crown sadlarna

eller så sa han så för att slippa beställa hem en brun och få en sadel såld!:devil:

Snarare var hanschysst eftersom just crown skiljer mycket både i bomvidd och sitsstorlek, har provat flera Crown jessica och om det är nåt man kan vara säker på så är det att man inte kan gå på vad som står på sadeln.
 
Sv: Crown sadlarna

Här är jag igen (samma skribent som Finemang (men minns inte vilket inlogg jag har hehe).. Nu är jag inne på en ny häst.. Min föregående Crown Impala sålde jag med hästen men va igår på Sharpman igen, ett par år senare och testade ut ny sadel till min nya häst.. Jag hoppades innerligt på en Crown igen och självfallet.. Det blev en impala!! Lyckan va total! Kan meddela att det är den bästa sadeln ja haft och den blev bara bättre med åren.. Lädret va superbra, den låg perfekt väldigt länge och ja - jag är så nöjd!!

Denna gång åkte ja på att köpa en svart vilket ja inte riktigt va så glad i meeen så kan de ju va, eller hur ;)

Jag har också mellan varven ägt en Crown Suzannah dressyrsadel, den lite dyrare varianten med kalvskinn.. Även där är jag helt fast.. ÄLSKAR CROWN!!!
Eller Ideal saddles som de nu heter ;)

Btw, andrahandsvärdet är jättebra!!
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle behöva lite hjälp av er sadelkunniga här på buke! har som många andra funderingar över sadlar Jag rider ett varmblod/har på...
Svar
7
· Visningar
1 497
Senast: Gimlan
·
S
Utrustning Hej! Det är så att jag har en snart 4 årig buse som jag har VÄLDIGT svårt att hitta sadel till. Har en prestige till min andra som...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: snusisgirl
·
Utrustning Eftersom jag blev av med min hoppsadel i samband med en stöld för ca två veckor sedan så är det dags att börja fundera på vad jag skulle...
Svar
11
· Visningar
1 106
  • Låst
Utrustning Var iväg hos sadelutprovaren och testade en massa sadlar, och det var ju lite klurigt... :confused: Hade med mig en Kieffer Inn dit...
Svar
6
· Visningar
1 505
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp