Massavel på blandraser/oreggade hundar

Sv: Massavel på blandraser/oreggade hundar

Men arligt!! 45 valpar pa ett ar?? Jag haller med P_L och Gnist...du overdriver sa det star harliga tider till.
En tik loper var 6:e manad, sa det hade varit mycket konstigt om du fatt in 3 lop pa ett ar. Kanske om hon loper i borjan pa januari, och sedan igen i juni och hon hinner med att lopa i december igen. Men statistiskt satt ar det nog valdigt orimligt. Och att hon sedan skulla kunna ha fatt 15 valpar i varje tre kullarna ar ju totalt sanslost.

Jag vill inte vara otrevlig pa nagotvis, men du gor det bara varre for dej sjalv. Det finns manga har inne som vet vad de snackar om. Du forsoker kora med skramsel-propaganda och det fungerar tyvarr inte pa Buke, for manniskorna har inne ar for jordnara for det.

Läs ditt PM.

jag tror nog att jag klarar av en liten storm i ett vatttenglas på internet, jag har varit med om betydligt större bataljer IRL :-)

Jag förstår inte varför du tror/antar att jag inte vet vad jag pratar om, snarare så har jag väldigt torrt om fötterna oftast, och särskilt i detta fallet!

Jag väljer nu att avsluta den här tråden, då den mer och mer börjat handla om mig som person och mina åsikter än om ämnet egentligen.

Välkommna att PM:a

Anser du att du har torrt på fötterna när det gäller 45 valpar per år så får du gärna pma mig om du inte vågar lägga ut det.
Förstår inte varför folk måste börja skicka privata meddelanden så fort de får lite mothugg.
PL

Det hon skriver till mej ar att det fanns en tik som hon kande till som fick 38 valpar pa 3 kullar pa ett ar.

38 ar langt fran 45 nar det galler valp-tal, men for mej ar det ett mycket ovanligt fall. Det har sakerligen hant, men det ett extremfall.

ancan skrev:
Jag väljer nu att avsluta den här tråden, då den mer och mer börjat handla om mig som person och mina åsikter än om ämnet egentligen.
Det handlar inte om dej som person!! Det handlar om dina overdrifter och generalisering!!

Vi besiktigar en hel del blandraskullar o jag kan inte påstå att jag ser dem som ett speciellt djurskydds el hälso problem. Däremot har andelen blandraskullar som bes vacc o registreras ökas det senaste årtiondet vilket måste ses som positivt.
Däremot tycker jag att alldeles för många blandraskullar är felaktiga korsningar ur mental synpunkt vilket bäddar för hanteringsproblem o omplaceringar men då måste man också inse att väldigt många renrasköpare köper en ras de inte klarar av.
Sen har jag träffat på några smuggelhundar från öst o de har verkligen varit i bedrövligt fysiskt skick, ngt som bekräftas av flera kollegor.
PL

Jag tycker att man for jamnan ser annonser med blandraser dar valparna har allting utom papper fran SKK.
Jag tycker ocksa att det ar positivt och ju fler som gor det ju annu fler ser det och gor samma sak.

Renrasigt eller blandras spelar for mej ingen storre roll egentligen. Det finns som du skriver i ett tidigare inlagg renrasiga hundar som lider enormt genom sina liv, dar fortsatt avel ar en fraga om djurskydd.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka