mässan Scandinavium...

Ofta kan man ha tur och köpa något till bättre pris på söndagen, har aldrig upplevt att jag inte hittat det jag vill köpa. Men är det något speciellt man måste ha tag i, så kanske de andra dagarna är bättre.

Absolut inte utplockat! Det har jag aldrig varit med om i alla fall. Men saker som från början är väldigt prisnedsatta går förstås åt den första eller de första dagarna... Jag upplever dock att det inte är så vanligt med superfynd på mässan längre. För några år sedan sålde Mountain Horse ut KEP-hjälmar och croco-ridstövlar jättebilligt för att de skulle utgå ur sortimentet eller något... De hade gått ut med info om det innan och det gick åt som sjutton de första dagarna, tror inte att det var kvar så mycket utav det på söndagen, om ens något. Jag har även hittat någon enstaka jacka superbilligt på någon fyndstång på torsdagen, som förmodligen inte skulle ha hängt kvar till söndagen (eller den gjorde ju inte det, för jag köpte den på torsdagen :p).

Som sagt, sånt som är i "vanligt förekommande" storlekar och riktigt billigt från början går förstås åt tidigt. Men det finns väääldigt gott om prylar (rent av i överflöd) till ordinarie priser kvar på söndagen. Och givetvis finns en del fynd kvar också, vissa utställare fyller på fyndlådor m.m. varje dag, en del sänker priset de sista timmarna på söndagen på saker de inte vill packa med hem igen. Så man kan till och med göra fynd på söndagen som inte gick att göra tidigare i veckan. :bump:

Är ev ute efter ett täcke i 145-155 och nått fint schabrak och pannband. Inget jag prompt måste ha. Men då kanske jag skulle chansa om sällskapet inte får ledigt.

Ofta kan man ha tur och köpa något till bättre pris på söndagen, har aldrig upplevt att jag inte hittat det jag vill köpa. Men är det något speciellt man måste ha tag i, så kanske de andra dagarna är bättre.

Tycker det är länge sedan man kunde fynda på mässan. Det är i stort lika dyrt som i vanliga fall.

Tycker det är länge sedan man kunde fynda på mässan. Det är i stort lika dyrt som i vanliga fall.
Det som är bra med mässan är ju att det mesta finns så man kan klämma, känna och prova. Så man provar helt sonika det man vill ha på mässan och sen beställer man på nätet till bättre pris :). Jag köper nästan inget på mässan utan att googla nätpriset först. Vissa nätbutiker som inte finns på mässan brukar dessutom passa på att ha rätt fina rabatter under mässhelgen.

Det som är bra med mässan är ju att det mesta finns så man kan klämma, känna och prova. Så man provar helt sonika det man vill ha på mässan och sen beställer man på nätet till bättre pris :). Jag köper nästan inget på mässan utan att googla nätpriset först. Vissa nätbutiker som inte finns på mässan brukar dessutom passa på att ha rätt fina rabatter under mässhelgen.

Smart!!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är den igång - mässan Eurohorse bredvid Scandinavium. Bland annat finns en konstnär som skapar på plats, en massa prylar i pastell...
Svar
0
· Visningar
163
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det finns huliganer...och så finns det hästfolk. Så här ser det ut när den senare kategorin fyller Scandinavium i Göteborg till sista...
Svar
0
· Visningar
178
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
393
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har börjat kika på täckeshängare och ser att de flesta verkar vara av sk bygelmodell. Visserligen går ju många att dra ut och göra...
Svar
5
· Visningar
602
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025