Massageövningar

H

Helan

Någon som kan tipsa om en bra sida på internet med illustrationer på en massa olika massageövningar för stela hästar?

Sv: Massageövningar

Hej! Ledsen men finns inget som fungerar bra som du själv kan lära dig över internet. Då ger den massagen lika mycket effekt som att du står och klappar den.
Rekomenderar dig istället att ta ut en fysioterapeut, massage terapeut eller liknande som kan kolla igenom hästen och ge dig lite tips om hur du ska göra för att ge det ultimata för just din häst.
Det finns ungefär 700 muskler i hästen och vet man inte anatomin i kroppen så är det svårt att lösa upp spänningar i kroppen och hur de påverkar. För det priset du kan kolla igenom din häst så vinner du på de genom en friskare häst.

Lycka till

OJ vad fel det blev.
Skulle ju ha varit STRETCHINGÖVNINGAR!!!

Jag har haft Equitreapeut ute tidigare till denna häst, men nu är hon dräktig, så ingen vill hjälpa till och behandla henne nu. Vi har fått hjälp med vissa stretchingövningar, men jag vill kolla om vi gör dem rätt och om det finns mer vi kan göra.

Då var de lite skillnad i alla fall. Men om hon är dräktig och inte är för långt gången så är de ingen fara för lättare behandling. Många är rädda för att behandla dräktiga hästar då de har gått rykten om att de kastar fölet. Något som inte stämmer eller är framforskat. Men upp till en själv..

Vet tyvärr ingen bra sida men den Equiterapeut borde väl ha hjälp dig med att lära ut till dig? De är ju något som ska ingå i en behandling tycker jag. Ring till henne/honom och be om hjälp för vet tyvärr ingen bra sida över internet.

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
702
Senast: tara
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Utrustning Någon som vet? Hittar gamla trådar här på Buke om snösulor av olika slag. Många rekommenderar ”Joursulan” men dessa verkar ha försvunnit...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025