Massageolja till häst

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Ravena
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 2 751
R

Ravena

Hej! Är det någon som har ett tips på bra massageolja till häst? Finns det någon olja till människor som man även kan använda till hästar?
Tack på förhand!

Sv: Massageolja till häst

Varför massageolja??
Jag använder ingenting när jag masserar.
Förutom lite arnika då.

Arnika Gel?
Vart köper du det?
Verkar ju lätthanterligt!!

Du ska inte använda någon olja. Meningen med massagen är ju att den ska nå ner i musklerna och öka genomblödningen, inte att du ska "glida runt" på ytan.

Fick tips från min vet. på Kamfersalva, då jag skulle massera:)

Massageolja bara sätter sig i pälsen och kladdar ned.
Arnikagel tycker jag inte ger någon effekt, det är massagen som ger effekten, arnikan bara kostar pengar utan att tillföra något.
Kamfersalva har en cirkuationshöjande effekt så den kan ge mervärde men kladdar ned pälsen och kan vara olämplig i sadelstaden av den anledningen.

Angående Arnika Gel tycker jag du har helt rätt.

Jag har testat en del olika liniment på mig själv och måste säga att Arnikan inte märks ett dugg, blir bara lite kladdigt. Det spelar ingen roll hur mycket jag masserar... :crazy:

*kl*
Jag har använt arnika gel på mig själv vid benhinneinflammation och muskelbristningar och jag måste säga att det är outstanding.
Det blir ju inte den där brännande/kylande känslan som vid liniment men skadan läker mkt snabbare.
Massera in arnika, på med ett vulcan-skydd och dan efter känns det mkt bättre.

Det beror ju helt på vilken effekt man är ute efter.... ^^

Arnika är helt supert på alla sorters skador, sträckningar, inflammationer och ömhet. Jag anser att man inte ska hålla på med djupmassage i såna fall.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 065
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Jag fick tips om att testa olja till häst för att underlätta med hullet. Jag började med 1/4 dl rapsolja och ökade till 1 dl/dag. Men...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 240
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: ako
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
496
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka