Jag undrar om någon här har testat en typ av hästmassagemaskin som är utformad som en bred (20 cm) gjord av tjockt galontyg som man fäster runt hästens mage. Högst upp på ryggen sitter en batteridriven manick som vibrerar. Manicken gör så att hela gjorden vibrerar vilket i sin tur gör att rygg, manke, länd etc svagt vibrerar. Jag vågar inte ge en länk till hur den ser ut för då blir inlägget borttaget.
Är intresserad av erfarenheter av denna typ av massage. Den massör jag brukar använda hävdar att den inte är något att ha. Om syftet är att mjuka upp en muskel så säger hon att en sådan här svagt vibrerande massage gör att muskeln blir ännu hårdare. Stämmer detta??? Vad säger ni massageterapeuter?
Är intresserad av erfarenheter av denna typ av massage. Den massör jag brukar använda hävdar att den inte är något att ha. Om syftet är att mjuka upp en muskel så säger hon att en sådan här svagt vibrerande massage gör att muskeln blir ännu hårdare. Stämmer detta??? Vad säger ni massageterapeuter?