Massagegjord

puppan2

Trådstartare
Jag undrar om någon här har testat en typ av hästmassagemaskin som är utformad som en bred (20 cm) gjord av tjockt galontyg som man fäster runt hästens mage. Högst upp på ryggen sitter en batteridriven manick som vibrerar. Manicken gör så att hela gjorden vibrerar vilket i sin tur gör att rygg, manke, länd etc svagt vibrerar. Jag vågar inte ge en länk till hur den ser ut för då blir inlägget borttaget.

Är intresserad av erfarenheter av denna typ av massage. Den massör jag brukar använda hävdar att den inte är något att ha. Om syftet är att mjuka upp en muskel så säger hon att en sådan här svagt vibrerande massage gör att muskeln blir ännu hårdare. Stämmer detta??? Vad säger ni massageterapeuter?

Sv: Massagegjord

*puttar upp*
Ingen?

Kanske någon har generella erfarenheter och resultat att dela med sig vad gäller svagt vibrerande massagemaskiner kontra "hand"massage??? :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en 9 månader gammal hane som jag var för genomgång av fysioterapeut med för en knapp vecka sedan. Jag tyckte det var något som...
Svar
3
· Visningar
894
Utrustning Ja, jag har använt sökfunktionen till förbannelse så nu lägger jag upp en egen tråd och hoppas på lite samlade tips :). Jag har nyligt...
Svar
12
· Visningar
2 233
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 574
Senast: Zuzzi
·
E
Utrustning Lite bakgrundshistorik.. Jag har en "svår" sadelhäst-bred som bara den, kort rygg och ingen manke. Då min gamla sadel åkte under magen...
Svar
15
· Visningar
2 900
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka