E

eveeve

Hej är det någon som har ett bra tips på hur man kan massera en islandshäst. Han är 20 år och har haft spat. Skulle vilja hjälpa honom att bli bättre. :)
eveeve:rofl:

Sv: massage

Det bästa är väl kanske att ta ut en massör. Dels går h*n igenom hästen och du kan även se och fråga hur och vad du kan göra.
De underliggande musklerna kommer du inte åt kanske men vanlig ytlig massage kan även det göra under.

Jag har haft ute massör en gång till min häst och denne var vänlig att visa lite samt att jag studerade hur han gjorde.
Du skadar ju inte hästen utan använd din handflata i cirklar över hela hästen...det kan göra susen.
Du får ju igång blodcirkulationen i kroppen på hästen.

Min äldre sto masserar jag regelbundet och hon njuter och blir avslappnad. Gör jag det innan ett ridpass så märks det i ridningen,,

Lycka till

Det enklaste och billigaste sättet är att ta ut en diplomerad hästmassör och få goda råd som är anpassade till just din häst.
Det finns även böcker att köpa om hur man kan massera till husbehov, samt en videofilm. Många hästmassörer ordnar kurser och det finns även en tvådagars introduktionskurs på Axelsons.

Lycka till!

Hej är det någon som har ett bra tips på hur man kan massera en islandshäst. Han är 20 år och har haft spat. Skulle vilja hjälpa honom att bli bättre. :)
eveeve:rofl:

Humm, ursäkta min trångsynthet. Men kan massage hjälpa mot spatt?

Nej, för spatt är en förändring i leden.

Däremot kan ju hästen ha blivit stel i kroppen under tiden den hade ont av spatten, och det kan ju massagen hjälpa till med.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 980
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
331
Senast: Raderad medlem 148240
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka