Massage och magneter

L

Lantlolla

Hejsan! Jag tänkte höra lite vad ni andra gör. Har ni regelbunden massör ute?
Använder ni magnet av någon form till era hästar?

Min häst har gallor, och är lite smått gammal med småspänningar.
Så jag funderar på att ta ut en massör och se vad som händer. Sen funderar jag även på att skaffa benskydd, av magneter och se om det får hans gallor till att gå ner.

Så vad har ni för erfarenheter av iaf magneter. Massage kanske inte är så ofta det blir negativt :P

Hm blev en flummig tråd hoppas någon förstod vad jag ville veta :P

Sv: Massage och magneter

Det varierar lite, skulle gärna ta ut massören 1/månad men ekonomin sätter tyvärr lite gränser:( Senaste året har min ena häst fått massage var 6e vecka ungefär! Han har haft en hel del spänningar så massagen har haft väldig positiv effekt:) Har två olika massörer som jag använder och båda är jätte bra med att visa hur jag ska massera mellan besöken:bow: Masserar själv ungefär 1 gång per vecka.

Magneter har jag tyvärr ingen erfarenhet av!

Har equiatrikern ute varannan månad. Han masserar, och om det behövs rättar (kiropraktiskt), han använder lite olika tekniker med, beroende på vad som krävs. T ex akupunktur, magnet, moxa etc. Har dock inte behövts annat än massage och ibland rättning på mina, utom nu sist då fbl fick magnet på ryggmusklerna med.

Jag har provat magneter på valacken, på hans hasleder. Såg noll och intet skillnad tyvärr, men om det berodde på att magneter inte fungerar, eller att det var för 'dåliga' magneter i hasskydden vet jag inte. Tänker dock prova magneter igen nu på fbldonnan, så får vi se..

Inga fler som har erfarenheter att dela med sig ? :D:D

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
Svar
15
· Visningar
1 233
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 215
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 437
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 142
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka