Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är det fel/dumt att få massage när man är gravid??
Jag har så sjukt ont i nacke/axlar, vilket ger mig jobbig huvudvärk, skulle verkligen behöva massage i nacken/axlar, men är det OK trots man e gravid??? Jag är i V15.....
Man vet inte vad det kan ha för effekter.
När jag läste till massör fick vi lära oss att inte alls massera gravida just för att man inte vet vad det kan ha för effekter.
Man säger ju att massage frigör slaggprodukter ur spända muskler. Detta kan vara gifter och allt möjligt vilka skall ut ur kroppen. "De" tar vägen via blodomloppet och lymfan.
"Risken" är att alla dessa "slaggprodukter" tar vägen via moderkakan/bebisen.
Det antas väl även att massage kan sätta igång förlossningen för tidigt.
Svårt dock att veta hur mycket sanning som ligger bakom någon av dessa teorier.
Många massörer vill dock inte chansa och få någonting "dumt" på sitt samvete och masserar därför inte gravida/ammande.
Gravid - 1år Kan tillägga att dottern (idag 5 år 🥳) verkligen inte vill ha ett syskon 😂 Tur att hon inte har något att säga till om! 😉 Jag trodde hon...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.