Massage-effekter?

S

skumpan2000

Det kommer ut en hästmassör till stallet på måndag. Hästen har börjat grina när man sadlar, dock inget när man sitter upp eller rider och så har hon börjat reagera när man borstar henne på vänstersidan av halsen.

Undrar bara om ni märkt av att massagen på era hästar har gjort någon nytta? Har problemen försvunnit och hur ofta brukar ni ta ut massör til era hästar, även om dom inte har några märkbara problem?

Tacksam för svar! :)

Massage brukar ge MASSIV effekt! Man brukar rek. att köra 3-5 ggr i början, då ska man ha fått någon sorts resultat. Någon gång per år kollas han igenom även om han inte har problem.

Men du, jag tror att ditt problem är en för smal sadel jag... om inte massören kan kolla den så ta ut en sadelinprovare... för det där lät typiskt "sadeln gör ont" beteende...

Massage är suveränt.
Jag har haft massör på min medryttarhäst sen i november.
Massören har löst upp spänningar och jag har fått förklaringar till hur spänningarna har uppstått.
På det viset har jag kunnat anpassa ridning och utrustning så att pållen mått bäst.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 701
Senast: Karamello30
·
Hästvård Hejsan! Jag måste fråga om en sak som hände igår med min ponny som blev en riktig obehaglig händelse och undrar om någon har varit med...
Svar
3
· Visningar
1 729
Senast: ebaug
·
Hästvård Min häst som jag har haft i många år och som normalt är en lugn och trygg individ har uppvisat några konstiga beteenden från och till...
Svar
14
· Visningar
2 944
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix