Massa frågor!

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

dorisdoris

Misstänker skarpt att jag är i v 7 :crazy: Men, då får ju jag genast en massa dåliga samveten...
Vår hund blev ju åkörd föra veckan, och då delade sambon och jag på en vinare...(inte för att fira, utan för att vi skulle få sova något på natten..) SEdan har jag ju druckit någon öl till fredagspizzan etc...

Förra veckan trillade jag av hästen också. Kan det ha skadat fostret?

Senaste dagarna (nätterna) har jag haft :devil: ont i ryggen. Kan det ha ngt med grav att göra? Eller är det bara att jag måste byta ut min 1 år gamla säng?
 
Sv: Massa frågor!

:confused: misstänker att du är i v.7??? Har du gjort ett gravtest? Om inte så börja medd et. -eller så är det jag som missat om du skrivit i en annan tråd..
Man bör ju undvika att dricka då man är gravid, men nej jag tror inte att du skadat barnet pga drickandet. Anledningen till att missfallsrisken är stor fram till v. 12 är ju att embryot/fostret slutar leva av gulekroppen och moderkakan ska ta över. Sålänge den lever av gulekroppen så förs ju inga ämnen över via moderkakan.
Eller har jag fattat helt vilse?!
nåväl, min syrra festade till det rejält i ungefär 7 veckan och insåg senare att hon var gravid och hennes bm hade svarat ungefär som jag skrev.
Att du trillat av hästen har nog inte heller någon betydelse då kroppen är funtad på det viset att fostret ligger väl skyddat inne i livmodern samt omges ju även av fostervatten. Din mage är ju så pass liten än att den inte buktar utanför bäckenet som också skyddar.
Men är du orolig så ska du ringa och höra med barnmorskemottagningen eller kvinnokliniken.
Jag förstörde en hel jul genom att sitta hemma och lipa av oro då jag upptäckte att jag var gravid och hade gjort en bäcken röntgen bara 10 dagar innan.. (då vi hade svårt att bli med barn och doktorn sagt att provrör gällde för vår del så var det ju inte precis gravid man hade i tanken vid röngen...) Tack vare trevlig läkare (jour) som tog sig tid att på telefon förklara läget så blev nyåret bra och på sommaren kom en frisk gosse till världen.:bump:
 
Sv: Massa frågor!

Det är ingen fara! Grattis förresten!:)

Men testa dig så snabbt som möjligt, så du vet. Jag sköt upp mitt test en dag, för så länge jag inte visste behövde jag ju inte sluta snusa än...:angel:

Men det var ganska lätt att sluta snusa efter jag och maken stått och stirrat på teststickan och känt det ofattbara.:)
 
Sv: Massa frågor!

Jo, jag har testat mig, men ja, det var så konstigt så jag skall boka tid hos barnmorskan snarast...

Men sedan har vi/jag fler problem. Detta var ju totalt oplanerat (pga min o sambons jobbsituation etc) Och sambonshuvudargument till att inte behålla barnet är "men det har jag inte planerat". Men jag har gjort en abort redan och villl inte göra det igen. Men å andra sidan vill jag inte
1. Gå igenom grav och sedan ha barn utan att ha helt o fullt stöd från min sambo. Det kommer att bli tillräckligt jobbigt ändå.
2. "Tvinga" på någon ett barn.

Vi ska skaffa valp till sommaren också, och det ser inte jag några problm i, men min sambo gör...

Och så kommer de typiska "tjej"-tankarna:
Menar han vad han säger? Han skanske bara är chockad över beskedet?
Det tror inte jag när jag tänker på det, utan han menar nog allvar...
 
Sv: Massa frågor!

Åhå, får man vara nyfiken och fråga vad som är lustigt med testet? visade det svagt positivt eller? Det kan vara så att du blivit gravid senare än vad du trott och då kan det ge ett svagare utslag.... Eller så har det blivit som för mig att det har lyst illblått på stickan.

Tja vi hamnade i den situationen i våras/somras att jag upptäckte att jag var gravid -då var jag redan i 4e månaden. Hade haft mens som vanligt och bara varit trött inget mer.
Maken ville absolut inte behålla barnet, jag var ju inte direkt positiv själv heller men kunde inte tänka mig att göra abort. Vi hade redan tre barn varav den yngste blott var 14 månader när bebben föddes.
(läkarna glömde sterilisera mig när 3 barnet föddes-via kejsarsnitt- och trots kondom så blev lilla Smilla till)

Vi gick till kuratorn och pratade och lipade. Jag hade bestämt mig och sa att han fick göra som han ville men påminde honom att han minsann hade lika roligt som jag då hon blev till.
Efter några veckor lade sig chocken och han konstaterade faktum att vi skulle ha en till och nu var det han som var mest glad i hågen. Idag ångrar ingen av oss beslutet att vi behöll henne.

Jag tycker du ska ringa till mvc och även beställa tid hos kurator/psykolog för dig och sambon där ni kan lufta tankarna och även ha någon som styr upp samtalet om det blir lite tjafsigt.

Visst , det är jobb med barn, men dom tillför även så mycket. Man lär även känna sig själv på ett annat plan.
Man behöver inte heller bli stugsittare bara för att familjen blir större. Våra barn är nästan alltid med oss, hos veterinär, hingsthållare eller när maken kör offroad. Det vi håller på, är att båda ska få egen vuxentid till att kunna träffa kompisar, fika etc.

Skulle ni besluta om abort ska det kännas bra för båda.
Kom ihåg -ingen har rätt att döma oavsett ert beslut.

Kan bara önska lycka till oavsett vilket!

Styrkekramar

/Jennie

ps: Grattis !!!

ps2: man kan mer än man tror..........
 
Senast ändrad:
Sv: Massa frågor!

Jo, ringde mvc där jag bor och förklarade, och sa även vilken vecka jag var i, då sa de att"det var ju ingen brådska om du vill avbryta" Hallåå! Jättekul att avbryta i v 12... :(
Så nu ska vi få en kuratortid i staden där jag arbetar... hoppas det klarar ut det lite...

De konstaterade också att jag bvar med barn också... det blev väldigt svagt streck i rutan..:o

Detta känns så himla jobbigt, och dte gör att jag känner mig så himla ensam också, mot min sambo.
 
Sv: Massa frågor!

Låter jobbigt! När din sambo är så bestämd blir det ju nästan som om du måste vara den positiva, den som oroar sig för det lilla livet. Trots att ni egentligen är lika överraskade båda två, och trots att ingen av er hade planerat eller önskat barn.

Jag skulle haft jättesvårt att ta reda på vad jag själv ville i den situationen.

Hoppas ni hittar fram till varandra och kan komma överens om något gemensamt!
 
Sv: Massa frågor!

Hu , ja det är ju en enklare abort före v. 12. Sen är det skrapning om jag fattade det rätt på kuratorn då vi var där.. fast jag var ju redan förbi den veckan....

Sänder dig en värmande tanke! Känner du för att prata av dig lite så skriv ett mail....

/Jennie
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 636
Senast: Nominous
·
Kropp & Själ Hoppas att någon här kanske har lite tips och råd att komma med... Ett försök till att göra lång historia lite kortare: Jag gjorde en...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 294
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 028
Senast: lizzie
·
  • Låst
Gravid - 1år Hej jag heter Californication och jag är gravid. Och jag hatar det. Hatar. Varning för gnäll. Jag hade någon naiv, romantisk dröm om...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
18 574
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Sadelgjord när gjorden glider bak?
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp