Maskerad - Skogens väsen

Piek

Trådstartare
Jaha då var man bjuden på maskerad med temat skogens väsen och jag har ingen aning om vad jag ska klä ut mig till. Det känns som att alla kommer gå som älvor eller troll och det hade ju vart lite roligt att komma med något annorlunda.
Hjälp mig! Har ni några idéer? Gärna förslag på hur man bäst klär ut sig till dessa väsen också ;)

Bäckahästen var en idé, men kompisen kände inte för att vara bakdelen...:cautious:

Skogsrå - lång vit klänning, svans och så nån slags lövkrans/löv som hänger ner kan det funka måntro? Eller har jag helt missuppfattat? haha

Jaha då var man bjuden på maskerad med temat skogens väsen och jag har ingen aning om vad jag ska klä ut mig till. Det känns som att alla kommer gå som älvor eller troll och det hade ju vart lite roligt att komma med något annorlunda.
Hjälp mig! Har ni några idéer? Gärna förslag på hur man bäst klär ut sig till dessa väsen också ;)

Bäckahästen var en idé, men kompisen kände inte för att vara bakdelen...:cautious:

Jag hade gått som älg eller hare.

Tänkte också på näcken. :laugh: Finns även Mara, drake (lindorm), jätte, dvärg, vittra.
Annars lät skogsrå bra! :)

Skogen är ju full med det mesta. Trots det tror jag också att alla kommer som troll eller älvor, eller andra skira varelser.

Man kan ju hitta på nästan vad som helst.

- Träd, eller i alla fall en person som nästan blivit träd eller att "barken" syns genom huden.

- Vilket djur som helst. Räv, grävling, fågel, mus

- Rumpnisse, Grådvärg (skulle gå tillbaka till boken och kolla (läsa) hur de ser ut och inte ta filmens tolkning

- Skogvaktare

Jag hade gått som träd :D Alternativt älg eller annat djur från skogen.

Edit: Hittade denna, haha. Ingen risk att uppröra någon med för sexig klädsel åtminstone.
tradmannen-maskeraddrakt-1.jpg

Jag hade valt ett kul djur att klä ut mig till. Eftersom jag tycker det är kul med smink hade jag nog valt till exempel räv eller grävling, något som jag kunde göra en kul sminkning av. Eller kanske någon liten skalbagge :D

Något annat än det mest uppenbara som man kanske först tänker på iallafall.

Jag har varit på en maskerad med det temat, och herrejösses så många skogshuggare det fanns :rofl: Även två Robin Hood. Sen fanns det älvor, troll, diverse olika djur, något träd, Shrek :D

Jag satt och bläddrade i ett reklamblad tidigare idag och kom att tänka på den här tråden... Jägare!

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 932
Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 830
Senast: honung
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var lite fräck i mitt sista blogginlägg och stack ut näsan och skrev att det skulle bli svårt att toppa den riddagen. Men det gick...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kom till stallet för min ordinarie ridlektion denna vecka och såg att jag hade hamnat på Arnica igen. Jaha. Det var väl inte så att jag...
Svar
0
· Visningar
231
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Black Friday

Hund, Katt, Andra Djur