När jag lyfte på en glömd frukt på diskbänken krälade det fram ungefär en miljon sådana där maggots som ramlade ned på golvet och fortsatte sin apokalyps.
Min lösning på problemet var att fort som fan kasta mig i foppatofflorna in case of äckligt-likmaskfanskap-under-foten. Sedan gjorde jag någon form av superninjamanöver genom köket för att ta mig till ajaxflaskan och fullständigt massakera hela köket med ajax. Det blev tyst en liten stund, sedan började alla maggots kräla sig genom skummet - med ännu högre hastighet. Utrustade mig med ohälsosamt och högst icke-miljövänliga mängder toapapper och torkade upp alla maskar och slängde dem i en påse som jag gick (sprang, med handen som höll påsen sträckt så långt framför mig att man skulle kunna tro att den var rabiessmittad) till soprummet med (men hade hellre kastat ut skiten genom fönstret för det hade gått snabbare).
Allt detta under fullständig panikgråt blandat med fjolliga skrik, hopplösa rop på hjälp och en ständig ansträngning att inte spy lite i min mun.
Jag tycker jag hanterade det hela mycket professionellt och hade troligtvis slängt den attackerade maten lugnt och sansat, torkat ur kylskåpet och sedan slängt alla sopor.
Alternativt tagit in på hotell och aldrig kommit hem igen.
Nästa gång: Tänk Radar! Det dödar det mesta