Maskar i kylen

Har nyss ätit två bröd med smör och skinka på. Ska lägga in smöret och undrat några dagar varför det luktar så illa från kylen men inte sett mått mysko.

Nu har jag alltså ätit. Vad ska jag göra? Försöka spy? Maskarna är vita. Ser ut som spolmaskar. Ca en cm långa. Flera stycken. Och hur ska jag göra rent? Räcker yes?

Åh, jag älskar att du är så saklig och cool :rofl:
Som många andra hade jag nog fått spel och sanerat och kastat ALLT. Och inte bara det i kylen :wtf::banana:

De överlever nog inte så länge utan sin kattmat :d

Nu ska jag städa kylen. Och skafferiet. Och under diskhon.

:up:

En gång för ganska så många år sedan var jag och mina kusiner och handlade. När vi sedan går hemåt öppnar ena kusinen en chokladrulle med schweizernöt och bjuder. När vi kommit hem upptäcker kusinen larvinvasion bland chokladen. Vi började där med springa runt och spotta, klöckas, spy osv varpå kusinernas pappa skäller ut oss för att vi håller på, han tog dock tillbaka det illa kvickt efter vi berättade om incidenten. Kan fortfarande inte äta schweizernöt idag. :yuck:

Dessutom är jag extremt äckelmagad, försöker oftast undvika att äta om vi ska se någon film eller serie. Jag klarar inte fortsätta äta pga bagateller ibland :o

Huu, jag som handlade där häromdagen och också tänkte att jag kanske skulle stödja den lokala butiken i fortsättningen.. Får väl fortsätta handla i stan då :p

Väl förslutna förpackningar köper jag där, och kylvaror ibland. Aldrig någonsin mer mjöl, knäckebröd eller dylikt. Fick hem en megastor vidrig maggot i knäckebrödet därifrån för några år sedan, som sagt flera sorters odjur i mjölpåsar och musli, fluglarv på brödpåse (några dagar sedan) och brödpåsar fulla med bananflugor. Vet inte vad de hålls med på lagret faktiskt...

När min bror var lite köpte han maggot för att ha när han fiskade. De glömde han i kylskåpet i en ljus plastburk. Sen började vi se att det var fullt med färdiga spyflugor efter ett tag :yuck:

Väl förslutna förpackningar köper jag där, och kylvaror ibland. Aldrig någonsin mer mjöl, knäckebröd eller dylikt. Fick hem en megastor vidrig maggot i knäckebrödet därifrån för några år sedan, som sagt flera sorters odjur i mjölpåsar och musli, fluglarv på brödpåse (några dagar sedan) och brödpåsar fulla med bananflugor. Vet inte vad de hålls med på lagret faktiskt...

Jag befinner mig ofta på olika lager i butiker, och jag är inte förvånad. OFTA så luktar det rätt rejält äckligt... Förstår inte riktigt hur det kan vara ok.

Nu nar det ar en varm sommar kan man nog anta att lagret inte ar kallt nog. Nar man bor i subtropiskt klimat lar man sig fort att inte handla hast eller hundmat fran affarer som inte har AC pa lagret. Det blir mycket smatt som kommer med hem och sprids i stallet annars.:yuck:

Precis vad jag tänkte säga.

Har själv jobbat på Ica och vet hur de vanliga "besiktningarna" gick till. 2 veckor innan ringdes det och förvarnades och vi städade som galningar. ÄNDÅ fick man alltid nedslag på nåt.

/Lavinia
Det är inte ok, men om ingen ringer miljö och hälsa för att tala om det, så händer heller ingenting.

Gillar att fler inspirerats till städning av kyl :D. Japp ni hade rätt var sånna där vad hette det maggot, vilket namn. Ejmaggot -> ej mag gott hade passat bättre.

Hoppas inga fler överraskningar nu på ett tag, lite mycket sånt på senaste tiden :cautious:

Tack, nu vet jag vad mardrömmarna kommer att handla om inatt. :cry::nailbiting:

Men allvarligt, fy fan vad vidrigt. Nu kommer jag inte kunna äta något på flera veckor utan att inspektera det sjukligt noggrant både innan och under måltiden.

MVH ärrad för livet

När jag lyfte på en glömd frukt på diskbänken krälade det fram ungefär en miljon sådana där maggots som ramlade ned på golvet och fortsatte sin apokalyps.

Min lösning på problemet var att fort som fan kasta mig i foppatofflorna in case of äckligt-likmaskfanskap-under-foten. Sedan gjorde jag någon form av superninjamanöver genom köket för att ta mig till ajaxflaskan och fullständigt massakera hela köket med ajax. Det blev tyst en liten stund, sedan började alla maggots kräla sig genom skummet - med ännu högre hastighet. Utrustade mig med ohälsosamt och högst icke-miljövänliga mängder toapapper och torkade upp alla maskar och slängde dem i en påse som jag gick (sprang, med handen som höll påsen sträckt så långt framför mig att man skulle kunna tro att den var rabiessmittad) till soprummet med (men hade hellre kastat ut skiten genom fönstret för det hade gått snabbare).

Allt detta under fullständig panikgråt blandat med fjolliga skrik, hopplösa rop på hjälp och en ständig ansträngning att inte spy lite i min mun.

Jag tycker jag hanterade det hela mycket professionellt och hade troligtvis slängt den attackerade maten lugnt och sansat, torkat ur kylskåpet och sedan slängt alla sopor.

Alternativt tagit in på hotell och aldrig kommit hem igen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 972
Senast: Bapelsin
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 215
Senast: Efwa
·
Kropp & Själ Som de flesta här vet så har jag haft ett gäng hjärnskakningar + utbrändhet, så min hjärna samarbetar inte alltid med mig. Just nu...
Svar
12
· Visningar
939
Senast: SiZo
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka