Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skicka bilden till SVA och fråga.Hittade dessa på gödselstacken idag. Ser ut att nyligen ha hamnat där, dvs mockats ur en box i det andra stallet.
Försökt bildgoogla utan bra resultat, nån som vet vad det är?
Visa bifogad fil 45028
Är det inte bara en klump med daggmaskar? De dyker upp i gödselhögar på det viset ibland.
De ser väldigt torra ut dock. Täck över dem?
Det är daggmask, det finns enligt Jordbruksverket 8 olika sorters daggmaskar i Sverige med olika mycket pigmentering. Själv sålde jag mycket mask som liten till hugade fiskare.
Skönt att höra, såg rätt läskigt ut och så många!!Det är daggmask, det finns enligt Jordbruksverket 8 olika sorters daggmaskar i Sverige med olika mycket pigmentering. Själv sålde jag mycket mask som liten till hugade fiskare.
År det daggmask så är TS att gratulera. De gör massor av nytta i gödselstacken!Det är daggmask, det finns enligt Jordbruksverket 8 olika sorters daggmaskar i Sverige med olika mycket pigmentering. Själv sålde jag mycket mask som liten till hugade fiskare.
Du anar inte hur mycket mask man kan hitta i en bra gödselstack.Skönt att höra, såg rätt läskigt ut och så många!!
Jag har döpt mina daggmaskar de stora heter Sture och de små Dag-OttoDu anar inte hur mycket mask man kan hitta i en bra gödselstack.
Opigmenterade? Är de inte rosa då?De opigmenterade maskarna klarar inte solljus så hittar man sånna på trottoaren eller trädgårdsplattorna har de inte dött av regn utan av solljuset.
Jo, men det beror på att deras blodkärl mm lyser igenom, de pigmenterade är mörkare. Om du tänker en människa som är albino, de är ju inte vita i skinnet bara för att de saknar pigment, de är rosa.Opigmenterade? Är de inte rosa då?
Åhå dagens nya fakta!Jo, men det beror på att deras blodkärl mm lyser igenom, de pigmenterade är mörkare. Om du tänker en människa som är albino, de är ju inte vita i skinnet bara för att de saknar pigment, de är rosa.
Tycker också de mer ser ut som kompostmaskar faktiskt.Är ni säkra på att det är daggmaskar? Tycker att det liknar gödselmask/kompostmask som brukar vara de som man hittar i gödselstackar. De ser man också ofta i stora "högar". Vanliga daggmaskar brukar man hitta mer en och en och i vanlig jord.