P
PiipeN
Vi har alltid vetat att våra katter (5 stycken) har mask, eftersom dom jagar mycket ute. Vi försöker avmaska så gott det går, men ibland verkar det som om det inte ens har någon effekt.. I allafall, förut har det varit de "vanliga" små vita maskarna man sett, men nu idag såg jag en stooor mask påväg ut ur vår yngsta katt. Han tvättade svansroten hela tiden och såg lite orolig ut, så jag lyfte svansen och tog en titt.. En ungefär 10-12 cm lång mask (?) tittade ut. Vet inte hur mycket av den som var kvar inne i katten, så jag kan inte säga hur lång den var. Är ganska säker på att det var en mask, vad skulle det annars varit? Lång, smal, vit.. Jag antog det var en mask.
Är den här sortens maskar farligare än de "vanliga" små? Och kan dom stora smitta till människan? Man har ju hört om folk som haft stora maskar i tarmarna hur länge som helst utan att veta om det.. Det är inget jag skulle vilja uppleva.
Är den här sortens maskar farligare än de "vanliga" små? Och kan dom stora smitta till människan? Man har ju hört om folk som haft stora maskar i tarmarna hur länge som helst utan att veta om det.. Det är inget jag skulle vilja uppleva.