Milosari

Trådstartare
När jag plockade upp Rios bajs nyss var det en mask på ena tollen. Den såg ut som en smal daggmask. Någon inälvsmask som ser ut så eller var det helt enkelt en daggmask som fastnat efteråt?

När jag plockade upp Rios bajs nyss var det en mask på ena tollen. Den såg ut som en smal daggmask. Någon inälvsmask som ser ut så eller var det helt enkelt en daggmask som fastnat efteråt?
Hm, inälvsmask är gul-vit i färgen så var den daggmaskfärgad så tror jag inte på inälvsmask :) Spolmask är en lång smal mask som ser ut som typ spagetti - den vanligaste masken hos hund.

Den var grå utan antydan till gult i färgen. Men bildgooglade spolmask och jag kan inte tvärsäkert säga att det inte var en sådan :wtf:.

Lägg fan inte ut nån maskbild här bara:nailbiting:

Voff med grym maskfobi.

Nu tänker jag inte ta reda på hur olika maskar ser ut så jag namndroppar en så får TS googla.... binnikemask?

Lägg fan inte ut nån maskbild här bara:nailbiting:

Voff med grym maskfobi.
Tur du inte var här för några år sedan, när jag hade två små övergivna stallkattungar här. Dom spydde upp levande spolmask i högar nästan lika stora som kattungarna själva - det typ kryllade av äcklet :nailbiting:

Tur du inte var här för några år sedan, när jag hade två små övergivna stallkattungar här. Dom spydde upp levande spolmask i högar nästan lika stora som kattungarna själva - det typ kryllade av äcklet :nailbiting:
Nu ska jag vägra öppna något från den här tråden :wtf:

Haha blir det fler maskar så blir det foto :). Eller ska jag avmaska direkt? Eller köra en kollamasken?
Jag brukar förorda kolla masken eller liknande, men ser jag att en hund skiter ut en lång mask så blir det avmaskning. Det finns liksom bara spolmasken som är lång och spagettiliknande så jag hade nog avmaskat. Bandmask kommer ut i korta sektioner och övrig mask brukar inte synas.

Smittar det? Ska den andra hunden också avmaskas? Och smittar det till människor? :nailbiting:. Han slickar bebisen i ansiktet varje dag...

Har haft hund i över 15 år men aldrig haft mask på dem förut :p

Smittar det? Ska den andra hunden också avmaskas? Och smittar det till människor? :nailbiting:. Han slickar bebisen i ansiktet varje dag...

Har haft hund i över 15 år men aldrig haft mask på dem förut :p
Hundens spolmask kan via larver smittsamma larver komma in i människan och orsaka larver som vandrar i vävnader och organ, även upp i ögonen... men vanligt är det inte direkt.

Hundens spolmask kan via larver smittsamma larver komma in i människan och orsaka larver som vandrar i vävnader och organ, även upp i ögonen... men vanligt är det inte direkt.
Varför frågade jag :banghead:. Jag var så lyckligt ovetandes :cry:

Hittar jag en ny mask så ska jag skicka in den, men än så länge har vi inte sett någon. Hunden har dock för vana att springa långt in i buskarna när det är dags att skita så det är inte så lätt att komma nära skiten sen. Ska se om han kan tänka sig gräsmatta som toalett idag.

Varför frågade jag :banghead:. Jag var så lyckligt ovetandes :cry:

Hittar jag en ny mask så ska jag skicka in den, men än så länge har vi inte sett någon. Hunden har dock för vana att springa långt in i buskarna när det är dags att skita så det är inte så lätt att komma nära skiten sen. Ska se om han kan tänka sig gräsmatta som toalett idag.
Det är inte så vanligt att masken skits ut - inte förrän dom avmaskas. Så har hunden väl gjort det, så finns garanterat en drös inuti den....

Liknande trådar

Hundhälsa Vi bor i ett mycket hundtätt område. Min ena hund får ibland blodblandat bajs och blir lös i magen. Det enda som har fungerat är att...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 675
Senast: dobbis
·
Hästvård När jag gick i hagen såg jag att bajshögarna till en av hästarna (hon går ensam) var helt perforerade av små hål (inte jättesmå de...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Min ena utreds sedan två månader för kennelhosteliknande hosta och orsaken gäckar veterinärerna. Hjärtat är kollat (pga tidigare...
Svar
6
· Visningar
1 006
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 085
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar