Martingal pa ponny?

Ramona

Trådstartare
Nagon sa till mej att man inte far anvanda martingal pa ponnytaving i Sverige. Ar detta verkligen sant?
Om det ar sant, varfor har man en sadan regel?

Var och varannan ponnyryttare rider ju med martingal, jag är en av dem. Övriga hjäptyglar för man inte tävla hoppning med (rätta mig om jag har fel, inte 100% säker).

Ja, jag tyckte val att det var lite konstigt! De som sa detta till mej ar manniskor har ett flertal ponnier som tavlar MSVA och B. Att de inte kan reglerna battre!?!?? :confused:

Tack for era svar!

Martingal med löpande ringar är tillåtet. Fast martingal är inte tillåtet, kanske det var den de menade?

Ja man kan ju undra om dom ser några andra ekipage på tävlingarna? Värmer dom inte upp heller :)?

H*n menar väl att på uppvärmningen borde dom som sa att det är förbjudet ha sett att många andra har det tror jag :p

Liknande trådar

Övr. Hund En 8-veckors Golden Retriever tik valp hamtas hem Lordagen den 17:de Augusti. Jag har tva namn pa gang men kan ju inte bestamma mig...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 502
Senast: hastflicka
·
Mat Nar jag bodde i Sverige var det valdigt sallan man hade maizena i recept, potatismjol var den naturliga produkten man anvande. Numera...
2
Svar
27
· Visningar
1 505
Senast: MiniLi
·
Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 948
Senast: Huggorm
·
Trädgård & Växter Jag har tva rabarber (vad heter det? Tjofraser? plantor?) I ar har jag varit noga att vattna mycket och ofta och jag har aldrig haft sa...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.