Martingal + Hacke?

P

Peluso

Är det en ovanlig kombination? Aldrig tänkt på det men jag tror inte att jag har sett det?

Vad tror du händer om hästen plötsligt kastar upp huvudet med hack+martingal?? Aj... Stackars nosrygg.... :crazy:

såg att jag skrev "hacke" nu, haha vad fult.
nej det tror jag inte så hård i handen kan man väl knappast vara :crazy: Man håller ju alltid stöd man följer väl med isf.? Undrade bara om det fanns över huvud taget :D

i boken "hopplära - stömsholmsmetoden" så rekomenderade dom att alltid använda martingal till hack, sa att det skulle ge lite "stabilitet".

Det går alldeles utmärkt att använda hack och martingal tillsammans. :)
Nosryggen kan inte gå av heller pga detta. Enligt Vet och tandläkare.

jag har haft den kombinationen, men jag fick ta bort martingalen för min häst var smart nog att lägga stöd i hack o martingal på nåt skumt vbänster och drog ner skallen os fanns det ingen broms o ingen styrförmåga alls..

Funkade bra för mig med, nu i dagsläget använder jag inte hacket. Men martingalen använder nästan alltid, mest för en säckerhetspryl. Han knockade mej en gång.. Snygg blåtira.. *not*

Men hack o martingal funkar absolut! Är jag helt ute o cyklar, men har inte Mynta haft det??

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
985
Senast: tara
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
393
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden